Американският технологичен гигант Meta Platforms обяви, че ще крие повече съдържание от тийнейджърите в Instagram и Facebook, тъй като регулациите по целия свят притискат компанията да защитава децата от проблемни публикации в приложенията ѝ, предава Ройтерс.
Всички тийнейджъри вече ще бъдат в режим на най-рестриктивни настройки за контрол на съдържанието в услугите на Meta. Освен това допълнителни думи ще бъдат забранени за тях при търсене в Instagram, разкри компанията в публикация в блога си.
По този начин тийнейджърите по-трудно ще се натъкват на проблемно съдържание, като самоубийства, самонараняване и публикации, подтикващи към хранителни разстройства, когато използват функции като „Search” и „Explore” в Instagram, твърди Meta.
Компанията заяви, че мерките, които се очаква да бъдат пуснати в следващите седмици, ще помогнат за предлагането на по-„подходящо за възрастта“ изживяване.
Meta е под натиск както в САЩ, така и в Европа, заради обвинения, че нейните приложения са пристрастяващи и помагат за разпалването на криза с психичното здраве на младежите.
Главните прокурори на 33 американски щата, включително Калифорния и Ню Йорк, през октомври заведоха дело срещу компанията, заявявайки, че тя многократно е подвеждала обществеността относно опасностите в своите платформи.
От своя страна, Европейската комисия потърси информация за това как Meta защитава децата от незаконно и вредно съдържание.
Регулаторният настиск следва свидетелски показания в Сената на САЩ, направени от бивш служител на Meta, който твърди, че компанията е знаела за тормоза и за други вреди, пред които са изправени тийнейджърите в нейните услуги, но не е предприела нищо срещу тези проблеми.
Служителят призова компанията да направи промени в дизайна на Facebook и Instagram, за да подтикне потребителите към по-добро поведение и да предостави по-добри инструменти за справяне с неприятните изживявания на младите хора.
Децата отдавна са привлекателна демографска група за бизнеса, който се надява да ги привлече като потребители на възраст, в която се впечатляват по-лесно и могат да затвърдят лоялността си към марката.
За Meta, която през последните няколко години е в ожесточена конкуренция с TikTok за младите потребители, тийнейджърите може да помогнат за осигуряване на повече рекламодатели, които се надяват тези потребители да продължат да купуват техните продукти, когато пораснат.


Къде са най-опасните пътни отсечки във Варна
Унгарската МОЛ иска да купи чуждестранните активи на "Лукойл"
Защо плащаме скъпо за храна с неясен произход?
Освен че няма риба, намаляват и рибарите
Наша съседка е най-доброто място за пенсиониране
Дьоре от Hensold: Очаквам стоманено десетилетие
Мозъчни интерфейси и метавселени – докъде стига бъдещето на игрите?
Hensold: Пазарите са водени от настроението
Hensold очаква до 10-15г военните разходи да продължат
Hensold подкрепя някои доставчици на автопроизводителите в Германия
Китайски електромобил се разцепи при странна катастрофа
Един от най-добрите двигатели на Audi навърши половин век
Pininfarina възроди първото поколение на Honda NSX
Японски компании съдят администрацията на Тръмп заради митата
Bosch и Maserati ще спасяват ДВГ с водород
Османската династия ще съди турчин, живеещ в САЩ, представящ се за османски принц
3 зодии с шанс за изненадващи парични постъпления около пълнолунието на 4 декември
Аманда Сейфрид на 40 - актрисата блесна до Сидни Суини на червения килим
Суперхрани, които са бюджетни
Тайланд разреши алкохола от 14 до 17 часа