IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Start.bg Posoka Boec Megavselena.bg Chernomore

Българските потребители имат все по-малко доверие на инфлуенсърите

Навлизането на AI съдържанието в социалните мрежи не се харесва на голяма част от потребителите

16:42 | 12.09.25 г.
Снимка: Pexels.com
Снимка: Pexels.com

Доверието на българските онлайн потребители към инфлуенсърите продължава да спада, показва тазгодишното пазарно проучване „Пулсът на инфлуенсър маркетинг пазара в България“, проведено от MSL Sofia и маркетинговата агенция Pragmatica.

Въпреки че не вярват толкова в инфлуенсърите, младите потребители остават най-ангажираната част от аудиторията, която използва промокодове от подобни профили в социалните мрежи.

Аудиторията предпочита инфлуенсъри, които са честни и имат позитивно излъчване. Същевременно те трябва да поднасят полезна информация, интересни теми и лични истории. От своя страна, брандовете търсят инфлуенсъри с положителен имидж.

Какво търси бизнесът от инфлуенсърите?

По-голямата част от бизнеса обаче (76%) твърди, че продължава тенденцията едни и същи хора да промотират всякакви продукти. Друг проблем за компаниите е, че цените за работа с инфлуенсъри продължават да са твърде високи спрямо крайния резултат, който се постига. Това твърдят 69% от бизнес респондентите в проучването. Третият по важност за брандовете критерий остава качеството на изпълнение да отговаря на обещаното.

Графика: MSL Sofia Графика: MSL Sofia

Освен че няма достатъчно голямо разнообразие от лица на българския пазар на инфлуенсъри, липсват и етични правила за работа между инфлуенсъри и компании, което притеснява бизнеса. 14 на сто от респондентите казват, че хора, които са подходящи за тяхната кампания, имат малко последователи, което означава, че и реализираните резултати не са достатъчно добри. За сравнение, през 2024 г. това е било голямо предизвикателство пред 30% от бизнесите.

На този етап обаче 72 на сто от компаниите избират микроинфлуенсъри за своите кампании. Като цяло и брандовете, и инфлуенсърите имат интерес към по-дългосрочни партньорства. Все пак 55% от бизнесите държат лицето да не е работило с конкурент до този момент.

93% от бизнесите държат да изберат инфлуенсър, който отговаря на тяхната бранд идентичност, а 72% търсят хора, които да предадат възможно най-естествено посланията. Все пак метриките на конкретния профил остават ключови за 59% от бизнесите, работещи с инфлуенсъри.

А какво търсят инфлуенсърите в бизнеса?

33% от инфлуенсърите казват, че държат да работят с марки, които обичат и ползват ежедневно. Този дял се е понижил с 3 процентни пункта спрямо миналата година. 32 на сто държат на партньорства с брандове, които харесват или към които проявяват любопитство, а 13% залагат на марки, които им предлагат интересни кампании. За 11% от респондентите инфлуенсъри фактор са добрите условия за партньорството.

Кого следват потребителите?

Най-голям интерес потребителите имат към обикновени хора, които са придобили известност с времето (69%), следвани от известни личности (64%) и професионални експерти (40%).

Младите обаче следват все повече експерти в социалните мрежи.

Графика: MSL Sofia Графика: MSL Sofia

Потребителите нямат интерес към съдържание, което противоречи с техните лични и морални принципи. Сред нещата, които потребителите не харесват, са инфлуенсъри, които рекламират прекалено много продукти.

(Продължава на следващата страница)

Последна актуализация: 16:42 | 12.09.25 г.
Специални проекти виж още
Най-четени новини
Още от Социални мрежи виж още

Коментари

Финанси виж още