fallback

Nikkei - японският еквивалент на Financial Times

Двете медии споделят еднакви ценности по отношение на безпристрастното отразяване на новините

17:33 | 24.07.15 г.
Автор - снимка
Редактор

Медийната компания Nihon Keizai Shimbun, по-известна като Nikkei, често е описвана като японския еквивалент на Financial Times (FT). В четвъртък групата Nikkei официализира асоциирането си с британската медия, купувайки я за сумата от 884 млн. лири (1,3 млрд. долара), коментира Guardian.

Ако предишният собственик на FT, Pearson, е търсил финансова стабилност и информирана, макар до голяма степен незабележима, редакционна линия за някогашната си водеща медия, то явно не е трябвало да поглежда по-далеч от Nikkei.

Като единствения японски бизнес ежедневник, Nikkei е известен най-вече със стегнатите си новини и анализи на японския финансов свят, покриващи от едва доловими движения на фондовите и парични пазари до възможни решения от поредната среща на Управителния съвет на централната банка. Именно затова медията се превърна в задължително четиво за японските акционери и мениджъри. Освен че притежава икономическия вестник с 3,12 млн. абонати, групата Nikkei контролира империя, която включва книги и списания, дигитални медии, услуги за бази данни и медийно излъчване.

Верен на себе си, при обявяването на едно от най-големите придобивания от японски вестник в историята, главният изпълнителен директор на Nikkei Цунео Кита отказа да използва хипербола в изказването си. „Нашето мото - да предлагаме висококачествено отразяване на икономически и други новини, докато оставаме справедливи и безпристрастни, силно се доближава до това на FT”, заяви той. „Споделяме едни и същи журналистически ценности“.

И все пак въпреки възвишената репутация на Nikkei, сделката с FT е доказателство, че медията следи за възможности на световния дигитален медиен пазар, докато конкурентите му, най-вече широкоразпространеният Yomiuri, се конкурират на свиващия се местен пазар.

Продажбата в четвъртък идва в момент, в който и двете медии търсят начин да разширят глобалното си присъствие. Nikkei Asian Review, водещият сайт на английски език и седмично списание на групата, е все още в начален стадий, но неотдавнашното му усъвършенстване показва решимостта на Nikkei да измести фокуса си от Япония към по-широкия Азиатско-тихоокеански регион. През миналата година групата купи миноритарен дял в Monocle за по-малко от 10 млн. долара от собственика му и колумнист във FT Тайлър Брюле.

Предимствата от закупуването на FT са ясни. FT има повече от 500 000 онлайн регистрирани абоната, които представляват повече от 70% от цялата им абонаментна база, докато Nikkei, с годишни продажби за около 1 млрд. лири, има 430 000 регистрирани потребители.

Ежедневникът Nikkei се публикува два пъти дневно, както на хартия, така и онлайн. Около 2,7 млн. копия от сутрешното издание се издават всеки ден, с изключение на неделя и официалните празници, а 1,4 млн. копия на по-лекия вариант излизат всеки следобед.

Управлението на Nikkei тепърва трябва да реши какви промени ще предприеме след придобиването на FT, ако изобщо реши да прави някакви. Nikkei обеща само, че новопридобитата медия ще „стартира редица големи проекти“. 

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase. Последна актуализация: 03:01 | 05.09.22 г.
fallback