IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec

Рекламният пазар в България записа 14% ръст за 2021 г.

Войната в Украйна и новите огнища на Covid-19 вероятно ще забавят растежа през настоящата година

15:50 | 01.08.22 г.
<p>
	<em>Снимка: Pixabay</em></p>

Снимка: Pixabay

Медийният пазар в България се възстановява от пандемията, а за 2021 г. рекламният пазар у нас е записал растеж от 14,2%, надминавайки очакванията и подсказвайки, че има още възможности за развитие, разкрива нов доклад на Българската асоциация на рекламните агенции (БАКА).

Според доклада инвестициите в реклама в страната през миналата година са достигнали 520 млн. лева.

280 млн. лева от тази сума са привлекли телевизиите, които остават водеща медия с дял от 53,9%. Този канал е записал 13% ръст на нетните инвестиции за 2021 г. На второ място остават дигиталните медии, при които растежът е 17% до 167 млн. лева. Делът на дигиталните медии в общите инвестиции в рекламния пазар в България е достигнал малко над 32%. При външната реклама има 19% ръст до 49 млн. лева нетен обем, докато при радиопазара има повишение със 7 на сто, благодарение на което той се завръща към нивата си отпреди пандемията – 20,3 млн. лева.

Единствената медия, която продължава да отчита спад на обемите, е печатната преса, където има понижение с 11% до 9 млн. лева.

Киното, което беше тежко засегнато от пандемията с продължително затворени киносалони или такива, работещи при ограничен капацитет, е с най-малък обем в микса – 500 хил. лева. Благодарение на възстановяването си след кризата с коронавируса то се радва на цели 25% ръст на инвестициите спрямо 2020 г.

По данни на БАКА медийната инфлация в сферата на рекламата се движи в диапазона от 0% до 13%, като най-голяма (13%) е при дигиталните медии и при телевизиите (10%). Причина за това е по-големият интерес, но ограниченото предлагане. Инфлацията при радиото е 5%, а при външната реклама – 4%. При киното и пресата не се наблюдава инфлация.

Реклама Реклама

Таблица: БАКА

Какво да очакваме за 2022 г.?

Въпреки добрите данни за 2021 г. настоящата година е белязана от големи несигурности, свързани с войната в Украйна и новите огнища на Covid-19. Заради влошената среда от БАКА очакват забавяне на темпа на растеж на рекламния пазар тази година до 9,5%, или 569 млн. лева общ обем.

Последна актуализация: 11:05 | 14.09.22 г.
Специални проекти виж още
Още от Медии и маркетинг виж още

Коментари

Финанси виж още