IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec

Как Imgur се превърна в хит за споделяне на снимки

Сайтът предлага абонамент за 24 долара годишно, срещу който потребителите разполагат с неограничен обем за съхранение на снимки

14:33 | 26.01.14 г.
Автор - снимка
Редактор
Как Imgur се превърна в хит за споделяне на снимки

Има един уебсайт, където царете са кучетата и котките - ругатните там са често срещани, а клипове от филмите от поредицата "Властелинът на пръстена" могат да бъдат използвани за изразяване на емоции, на които всички са подвластни - като например радостта от отмъщението, пише Businessweek.

Действително има много подобни сайтове, но този е по-популярен от интернет страниците на Weather Channel и The New York Times. Въпреки че прилича на всяко друго средище за споделяне на снимки, той е най-добрият пример до момента за това как предпочита да се изразява едно ново поколение от потребители на интернет.

Imgur е място за публикуване и разглеждане на GIF изображения - де факто форматът в интернет за снимки и кратки анимирани клипове, предназначени за споделяне в социалните мрежи. Фирмата има само 11 служители и е базирана в един от кварталите на Сан Франциско, на четвъртия етаж на ниска сграда, чието лоби съчетава миризмата на боклук и препарати за дезинфекция. Въпреки това Imgur вече носи печалба благодарение на поредица от реклами на филмови студия и издатели на видео игри. Тя е на път да стане един от сайтовете с най-голям трафик в света с над 120 млн. уникални месечни посетители, които публикуват снимки и търсят забавни изображения и видеоклипове.

Публикациите в Imgur обикновено са тривиални, приятно разсейващи и понякога озадачаващи. Една четвърт от снимките, публикувани от потребители, са на котки и кучета, които често се блъскат в предмети, падат от маси и се гушкат или пък се бият с други животни. Много от снимките са с кратки надписи, изразяващи емоции, които потребителите на интернет могат да използват в комуникациите си във Facebook или Twitter.

Фирмата е създадена без рисков капитал, което я прави изключение в технологичния бранш. Тя предлага абонамент за 24 долара годишно, срещу който потребителите разполагат с неограничен обем за съхранение на снимки и възможност да публикуват анимирани GIF изображения.

Популярността на сайта се крие отчасти в това, че той е много лесен за употреба: не е нужно потребителите да се регистрират. Те могат да прескачат от една снимка на друга само с един клик на мишката, както и бързо да одобряват или не дадена снимка чрез гласуване или кратък коментар. Най-популярните снимки се публикуват в галерия на началната страница на Imgur, която има по около 77 млн. гледания дневно.

Създателят на фирмата е 26-годишният Алън Шааф. Той поставя началото ѝ като студент в Университета на Охайо през 2009 г. Първоначално услугата работи като инструмент за качване на снимки за Reddit - популярен сайт за новини и развлекателно съдържание.

Трафикът от Reddit по онова време е много по-голям в сравнение с други услуги за споделяне на снимки: когато дадена снимка била много популярна, сайтове като Photobucket я дръпвали и карали човекът, който я публикувал, да плаща за премиум акаунт. Според Шааф това ограничение пречело снимките да се разпространяват толкова бързо и масово като клиповете в YouTube. Неговият сайт позволявал на потребителите на Reddit лесно да засилят ефекта от постовете си със снимки. Той го пуска с публикация, озаглавена: "Моят подарък за Reddit: Създадох услуга за хостинг на изображения, която не е скапана. Какво мислите?".

През първите шест месеца от съществуването си Imgur се издържа от дарения от потребители. След това Шааф получава грант от 25 000 долара от малък фонд, свързан с университета му и в крайна сметка започва да публикува Google реклами, за да покрива разходите си за съхранение. През следващите няколко години той отваря галерия и превръща сайта в самостоятелна онлайн дестинация. През 2011 г. Шааф мести фирмата в Сан Франциско, за да е по-близо до останалата технологична индустрия. Оттогава тя е надминала Reddit, чиято месечна аудитория наброява около 85 милиона.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
Последна актуализация: 07:12 | 14.09.22 г.
Специални проекти виж още

Коментари

Финанси виж още