IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec

Alibaba ще започне да се търгува в третата седмица на септември

Компанията все още чака „зелена светлина“ от щатските власти

13:50 | 31.08.14 г.
Автор - снимка
Създател
<p>
	<em>Снимка: Getty Images News</em></p>

Снимка: Getty Images News

Китайският гигант в електронната търговия Alibaba ще стартира първичното си публично предлагане в САЩ през втората седмица на септември, твърди лице, запознато с процесите и цитирано от Wall Street Journal. Един старт на 8 септември или през следващите дни ще означава, че акциите на Alibaba ще могат да бъдат търгувани от 18-ти или 19-ти септември, добавя източникът.

И по-рано имаше спекулации, че компанията ще стартира своето IPO след празника на Деня на труда на 1 септември. Очаква се първичното предлагане да достигне стойност от 20 милиарда долара. Групата все още изчаква с обявяването на датата, докато не получи окончателно потвърждение от Комисията по ценните книжа и фондовите борси на САЩ (SEC).

Alibaba продължава диалога с властите. Очаква се дискусиите да приключат през следващата седмица. SEC трябва „да даде благословията си“ за документите, преди една компания да даде начална дата за търговията и да оповести емисионната си цена.

В навечерието на търговията компанията ще назове емисионната цена и след това ще проведе т. Нар. "Roadshows", които могат да отнемат до две седмици. Мениджърите ще се срещат с инвеститори от Азия, Европа и САЩ, като началото ще бъде в Хонконг, твърдят запознати.

Alibaba ще се търгува под символа "BABA" на New York Stock Exchange.

В сряда Alibaba разкри, че печалбата ѝ за първото фискално тримесечие се е утроила до 1,99 млрд. долара, а приходите ѝ са нараснали с 46 на сто в местната валута до 2,54 млрд. долара. Тези данни са вероятно последните, които инвеститорите ще могат да видят преди да решат дали да купят акции в навечерието на IPO-то.

Анализаторите следят зорко дали Alibaba ще съумее да привлече повече мобилни потребители на магазините си Taobao и Tmall. В Китай броят на ползващите смартфони расте по-бързо от този на потребителите на персонални компютри, но конкурентът Tencent се приема като основната заплаха за мобилния сегмент.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
Последна актуализация: 17:38 | 12.09.22 г.
Специални проекти виж още

Коментари

Финанси виж още