Първичното публично предлагане (IPO) на Alibaba придобива още по-големи размери, отколкото се очакваше. Китайският интернет гигант вдигна горния край на ценовия диапазон за акциите си благодарение на голямото търсене от страна на инвеститорите от 66 на 68 долара. Това съобщиха от компанията в понеделник (местно време) със съобщение до американската Комисия по ценните книжа и фондовите борси (SEC), предава DPA.
Така максималният обем на IPO-то може да се повиши от 24,3 до 25 млрд. долара (19,3 млрд. евро). За да се случи това обаче инвестиционните банки, които участват в пласирането, трябва да упражнят своите права на записване. В противен случай около 320 млн. акции, които Alibaba иска да предложи първоначално, ще донесат 21,8 млрд. долара.
Така или иначе: никога досега една компания не е успявала да събере повече пари от инвеститорите при своя борсов дебют. Още в сряда – един ден по-рано от досега планираното, поръчките ще бъдат затворени. След това се очаква нищо да не застане на пътя на търговията с акциите на Alibaba под символа BABA на Нюйоркската фондова борса.
В момента топ мениджмънтът на Alibaba прави турне с промоционални събития по целия свят, за да спечели инвеститорите на своя страна. Така нареченото "road show" в понеделник стигна до Хонконг и с това за първи път и до Азия. Сега наред е Сингапур.
Основателят на компанията Джак Ма, който наскоро стана най-богатият човек в Китай, изрази междувременно пред журналисти разочарованието си, че IPO-то не може да се проведе в Хонконг. Тамошната фондова борса отхвърли възможността да проведе борсовия дебют поради „недостатъчно прозрачна корпоративна структура“, и голямата мощ на Ma. Тогава Alibaba се обърна към Ню Йорк.
Компанията е водеща сила в китайския онлайн пазар. По собствена информация концернът осъществява повече приходи от продажби, отколкото Amazon и Ebay заедно. Бизнес моделът обаче търпи само ограничени сравнения. Alibaba оперира Taobao, базар за малки и средни китайски компании, както и Tmall, онлайн магазин за утвърдени марки.
През следващата година се очаква Китай да стане най-големият пазар за онлайн търговия според прогнозите на редица анализатори. През 2012 г. според данни на счетоводната и консултантска фирма PwC клиентите в Китай са закупили в интернет стоки на стойност 190 млрд. долара. Само в САЩ обемът е все още по-висок - 225 млрд. долара.
Всичко за бизнеса на Alibaba четете тук!


Оперираха Здравко от "Ритон"
Изтеглиха жребия за световното по футбол през 2026 г. Вижте всички групи
Спасители във Варна извадиха немска овчарка от 25-метров кладенец
Проблемите с водата в Аврен продължават
През 2024 г. България e сред най-засегнатите държави в ЕС от горски пожари
Защо противоборството между Китай и Япония расте
Какво представлява T-Dome системата на Тайван и може ли да парира китайски атаки
Биткойн към $50 000 и злато към $5 000? Ще се върнем ли към нормалното в 2026 г.
Как Украйна да получи замразените милиарди на Русия
Netflix купува Warner Bros. за $72 млрд. в брой и акции
Как влияят на мощността диаметърът на цилиндрите и ходът на буталата
Бизнесмен организира погребение за късметлийската си кола
Уникална Toyota Mega Cruiser от 1996 година отива на търг
Tesla намали цената на Model 3 в Европа
Рембранд, Вермеер или Ван Гог – изберете сами
Политическите кампании вече и в TikTok, манипулациите там са лесни
Индийска анимация: Путин и Моди се возят на мотор и крадат шапката на Тръмп ВИДЕО
Как да общуваме ефективно с партньора?
Провежда се спасителна операция край Ахтопол заради кораба Kairos
Новата реалност: Битка на дронове за небето над Украйна