IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec

Netflix отчита силен скок в броя абонати, но и в разходите

Международните операции на компанията все още ѝ носят загуби

11:23 | 16.07.15 г.
<p>
	<em>Снимка: архив Ройтерс</em></p>

Снимка: архив Ройтерс

Netflix се сдоби с 3,28 млн. нови абонати на стрийминг услугите си през тримесечието, завършило през юни - брой, който се оказа по-висок от очакваното. Ръстът идва на фона на спада на печалбата на компанията заради амбициозния ѝ план за международна експанзия, пише Wall Street Journal.

Фирмата, базирана в Лос Гатос, Калифорния, планира да разшири агресивно предлагането на услугата си в повече страни до края на следващата година, като по-късно тази година се очаква да навлезе в Япония, Португалия, Италия и Испания. Netflix обяви, че продължава да търси партньор, който да ѝ помогне да стъпи в Китай.

Като цяло резултатите на Netflix за второто фискално тримесечие показват обичайните рискове, свързани с разширяването на дейността и правенето на бизнес в чужбина. Печалбата спадна с 63% през тримесечието, а  компанията увеличи разходите си, за да може да купува и създава съдържание. Същевременно силният щатски долар понижи стойността на приходите, генерирани извън САЩ.

Главният изпълнителен директор на Netflix Рийд Хейстингс заяви на инвеститорите, че успехът на международните пазари може да не се случи толкова бързо.

“Как се справяме през първата си година на нов пазар не е показателно в дългосрочен план”, коментира той. През следващите няколко години Netflix ще “има по-ясна картина колко добре се справя на пазарите, които са доста по-различни от САЩ”, допълва Хейстингс.

Компанията прогнозира, че разходите ѝ за съдържание ще достигнат 5 млрд. долара през 2016 г., а тези за маркетинг ще са близо 1 млрд. долара през следващата година. По-високите разходи идват в момент, в който Netflix, пионер в онлайн телевизията, се сблъсква със силна конкуренция от страна на традиционни медийни компании като Comcast, която твърди, че планира да пусне собствена стрийминг услуга през лятото.

Бумът на новите абонати се оказа изненадващ, тъй като компанията смяташе, че броят им ще бъде 2,5 млн. Консенсусната оценка на анализаторите беше за 3,14 млн. според FactSet, но в крайна сметка новите абонати се оказаха 3,28 млн. за тримесечието. Една от причините за това вероятно е пускането на няколко нови предавания през този период.

Специалното съдържание има за цел да отличи Netflix от вълната нови онлайн видео услуги, които се появяват на пазара в САЩ и в чужбина.

Като цяло Netflix отчете тримесечна печалба от 26,3 млн. долара, или 6 цента на акция, което е под 71-те млн. долара, или 16 цента на акция, година по-рано. Приходите нараснаха до 1,64 млрд. долара от 1,34 млрд. долара преди година.

Резултатите надминаха очакванията на компанията. Анализаторите, анкетирани от Thomson Reuters, очакваха средната печалба на акция да е 4 цента при приходи от 1,65 млрд. долара.

Международните операции отново натежаха върху печалбата, като загубата в чужбина през тримесечието нарасна от 15 млн. долара миналата година до 92 млн. долара през тази. Компанията очаква през сегашното тримесечие загубата ѝ да е 77 млн. долара. Хейстингс твърди, че международните загуби на фирмата ще достигнат връх през следващата година.

Заедно с потребителите, които ползват безплатния тестов период, Netflix има 65,55 млн. стрийминг абонати в световен мащаб. Тя има 900 хил. нови в САЩ и 2,37 млн. в чужбина през второто тримесечие.

Netflix очаква да добави други 1,15 млн. потребители в САЩ през третото тримесечие, както и 2,4 млн. от международните си операции. Хейстингс заяви, че би искал стрийминг услугата да има по 5 до 6 млн. нови абонати годишно, със стабилни темпове на растеж през следващите години, докато не стигне 60 до 90 млн. абонати в САЩ. Последното е една от дългосрочните цели на компанията. В момента абонатите в САЩ са 42,3 млн.

Отделно от това Netflix обяви, че ще подкрепи Charter Communications в придобиването на Time Warner Cable.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
Последна актуализация: 08:03 | 14.09.22 г.
Специални проекти виж още

Коментари

Финанси виж още