fallback

Индия блокира кампанията на Facebook за безплатен интернет достъп

Това оставя ситуацията в страната в двата полюса - множество технологични експерти и милиони, които нямат достъп до мрежата

15:31 | 08.02.16 г. 2
Автор - снимка
Създател
Автор - снимка
Редактор

Кампанията на Facebook за безплатен интернет за стотици милиони хора в Индия, беше блокирана, пише CNBC.

Индийският телекомуникационен регулатор постанови в понеделник, че доставчиците на услуги трябва да искат еднакви такси за предоставянето на достъп до съдържание, което се оказа удар срещу Free Basics – инициативата на Facebook, която се сблъска с остри критики.

Free Basics, която преди беше известна като Internet.org, предлага ограничен интернет достъп на потребителите, които не могат да си позволят широколентова връзка или мобилен план, включващ интернет.

Услугата предоставяше информация, свързана със здравето, пътувания, работа и местните власти. Предлагайки ограничен достъп до уебсайтове и услуги, както и прехвърляйки възможно най-малко данни, компанията успява да минимизира разходите. Трябва да отбележим, че Facebook е едно от приложенията в пакета. В него попадат и AccuWeather, Ask.com, Baby Center, Bing, Dictionary.com и Wikipedia.

Критиците посочват, че програмата нарушава основите на интернет неутралността, според която цялото интернет съдържание и потребителите трябва да се третират еднакво. Освен това според тях програмата, посочвана като много алтруистична, всъщност разкрива търговските цели на Facebook.

Главният изпълнителен директор на компанията Марк Зукърбърг реши да отвърне на критиките и заяви, че платформата Free Basics е отворена за всички разработчици на софтуер, не включва реклами и ще помогне на тези, които не разполагат със състояние, да преодолеят бедността.

"Вместо да искат да осигурят на хората достъп до някои основни интернет услуги безплатно, критиците на програмата продължават да разпространяват неверни твърдения“, писа наскоро Зукърбърг за Times of India. “Кой може да се противи на подобно нещо?“

Въпреки това индийският регулатор постанови, че „различните цени“ биха създали неравни условия, да задушат иновациите и да затруднят навлизането на нови участници на пазара. Представителите на Facebook не са отговорили веднага на запитването за коментар по случая.

Индия е една от топ технологичните сцени в света, в която работят доста квалифицирани инженери. Същевременно стотици милиони индийци нямат достъп до интернет и дори до простичък телефон. Да превърне всички тези хора в онлайн потребители е основен приоритет на фирмите в Силициевата долина, които се надяват също така, че индийците ще започнат да ползват техните услуги.  

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase. Последна актуализация: 23:58 | 13.09.22 г.
fallback