Кампанията на Facebook за безплатен интернет за стотици милиони хора в Индия, беше блокирана, пише CNBC.
Индийският телекомуникационен регулатор постанови в понеделник, че доставчиците на услуги трябва да искат еднакви такси за предоставянето на достъп до съдържание, което се оказа удар срещу Free Basics – инициативата на Facebook, която се сблъска с остри критики.
Free Basics, която преди беше известна като Internet.org, предлага ограничен интернет достъп на потребителите, които не могат да си позволят широколентова връзка или мобилен план, включващ интернет.
Услугата предоставяше информация, свързана със здравето, пътувания, работа и местните власти. Предлагайки ограничен достъп до уебсайтове и услуги, както и прехвърляйки възможно най-малко данни, компанията успява да минимизира разходите. Трябва да отбележим, че Facebook е едно от приложенията в пакета. В него попадат и AccuWeather, Ask.com, Baby Center, Bing, Dictionary.com и Wikipedia.
Критиците посочват, че програмата нарушава основите на интернет неутралността, според която цялото интернет съдържание и потребителите трябва да се третират еднакво. Освен това според тях програмата, посочвана като много алтруистична, всъщност разкрива търговските цели на Facebook.
Главният изпълнителен директор на компанията Марк Зукърбърг реши да отвърне на критиките и заяви, че платформата Free Basics е отворена за всички разработчици на софтуер, не включва реклами и ще помогне на тези, които не разполагат със състояние, да преодолеят бедността.
"Вместо да искат да осигурят на хората достъп до някои основни интернет услуги безплатно, критиците на програмата продължават да разпространяват неверни твърдения“, писа наскоро Зукърбърг за Times of India. “Кой може да се противи на подобно нещо?“
Въпреки това индийският регулатор постанови, че „различните цени“ биха създали неравни условия, да задушат иновациите и да затруднят навлизането на нови участници на пазара. Представителите на Facebook не са отговорили веднага на запитването за коментар по случая.
Индия е една от топ технологичните сцени в света, в която работят доста квалифицирани инженери. Същевременно стотици милиони индийци нямат достъп до интернет и дори до простичък телефон. Да превърне всички тези хора в онлайн потребители е основен приоритет на фирмите в Силициевата долина, които се надяват също така, че индийците ще започнат да ползват техните услуги.


Инициатива за размяна на играчки във Варна
Във Военноморския музей представят най-новите си експонати, дарени през 2025 г.
Облачно време на много места в страната днес
Хороскоп за 6 декември 2025
Един район във Варна остава без вода днес
Луксозните марки и автомобилите помрачават прогнозите за Франция и Германия
Коалицията на Мерц е на ръба при решаващо гласуване за пенсионната реформа
Warner Bros. започва преговори за сключване на ексклузивна сделка с Netflix
Моди разстила червен килим за Путин, въпреки натиска от САЩ
Дьоре от Hensold: Очаквам стоманено десетилетие
Нова технология на Mercedes прави задните спирачки безсмислени
REST - една малко известна екстра в стари Audi-та и VW-та
Най-готините коли на шампиони във Формула 1
Новата суперкола на Toyota – V8 с 640 к.с. и алуминиево шаси
Китайски електромобил се разцепи при странна катастрофа
Напрежение в НС: Белобрадова даде за подпис оставката на Желязков
След 50 години партньорство Ferrari и PMI отварят нова глава
Главчев сезира Прокуратурата за редица нарушения в Министерство на културата
Премиер, вицепремиер и министър на блицконтрол в НС
Борисов за протеста пред дома му: Ще дойде време да ходят пред техните къщи
преди 9 години Индийците разкриха мазния лицемер с безплатния е-вестник 15". Не е лошо да можеш да режисираш какво стига и какво не до стотици милиони, ама ..... греда. отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 9 години Действителната цел на т.нар. free Basics е да създаде информационен монопол и потребителите да използват няколкото уеб сайта, Които единствени ще са достъпни посредством тази ,,благородна услуга" отговор Сигнализирай за неуместен коментар