Mastercard и myPOS пускат ново решение, насочено към малките търговци, с цел те по-лесно да развият бизнеса си в онлайн среда. Услугата носи името VibeMarket и чрез нея малките фирми могат да управляват поръчките си във Viber общности и да получават картови плащания без да е нужно да имат собствен онлайн магазин или да си инсталират виртуален ПОС терминал, съобщават компаниите.
Идеята на VibeMarket е да бъде виртуален пазар, в който регистрираните с myPOS търговци да предлагат лесно своите услуги и стоки. Това се случва под формата на публикации в техните Viber общности.
Потребителите могат да намират търговците по локация и потребителска категория благодарение на автоматизиран чатбот, а след това могат да договорят поръчката си през лично съобщение. Плащането се извършва онлайн.
Търговецът получава преведената сума по своята сметка на момента. Това, за което се плаща в услугата, е такса за полученото плащане.
В проекта вече са се включили няколко търговци, включително Хранкооп – фермерски кооператив, италианските ресторанти Leo’s Pizza Trattoria, винарската изба Катаржина Естейт и produkti.bg.
Проучване на Mastercard сочи, че през 2019 г. онлайн търговията е отбелязала стабилен ръст. 74 на сто от българите пазаруват онлайн, при 67% средно в страните от Централна и Източна Европа.
Средно пет пъти месечно българите пазаруват онлайн през мобилни приложения, а 72% ползват плащане през уеб браузър.
Факторът „дигитален достъп“ до продукта или услугата, който допринася за лоялността на потребителите към нея, се нарежда на второ място по важност след „изключително обслужване“. За пет години той се е изкачил от 11 място. Очакванията обаче са този фактор да стане лидер в следващите пет години.
VibeMarket се появява в момент, в който кризата с новия коронавирус насърчи безконтактните плащания и като цяло доведе до промяна в потребителското поведение от гледна точка на онлайн пазаруването в няколко категории: хранителни магазини, електроника, аптеки и други.
Друго проучване на Mastercard от май тази година регистрира 36% повишение на броя на хората в Европа, които пазаруват онлайн стоки от първа необходимост. Прогнозите са, че тази тенденция ще продължи и след отшумяването на кризата. Промените в поведението на потребителите включват и онлайн покупките на достъп до развлечения – стрийминг на концерти, музика, филми, онлайн уроци и други.


Спипаха двама гастрольори, тарашили жилища и автомобили във Варна
Трима мъже от Попово са загиналите при зверската катастрофа край Търговище
Няма опасност за околната среда заради авариралият танкер край Ахтопол
Никола Цолов спечели първия си подиум във Формула 2
Меси донесе победата на Локо (Сф) над Ботев (Пд) в драматичен мач с пет гола
ChatGPT спечели правото си да се саморегулира. Това може да се развие зле
Германия ускорява мерките срещу дронове - зачестяват инцидентите на летищата
Биткойн опциите показват, че трейдърите се подготвят за крипто зима
Факторингът е трамплин за малкия бизнес при въвеждането на еврото
SpaceX ще предложи акции на вътрешни лица при рекордна оценка
Какви са основните проблеми на 1.2 TSI на Volkswagen
Топ 10 на най-устойчивите на ръжда коли на старо
Кога са изобретени електрическите прозорци
Новото AUDI E7X изобщо не прилича на... Audi
Мercedes реши близкото бъдеще на G-Class
Спират камионите през „Капитан Петко войвода–Орменио“
Защо туристи посещават места на зверства?
Община Царево задейства системата BG Alert
Идеи за коледни подаръци под 50 лева
Зеленски: Русия падна ниско, атакува цивилни обекти в деня на Свети Николай