IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec

Paypal: Инвеститорите очакваха дори по-лоши резултати

Гигантът в областта на разплащанията сви прогнозата си за годината и се отказа да прави дългосрочни прогнози

11:00 | 28.04.22 г.
Автор - снимка
Създател
Автор - снимка
Редактор
<p>
	<em>Снимка: Bloomberg LP</em></p>

Снимка: Bloomberg LP

Обещанието на PayPal Holdings Inc. да ограничи разходите си и да увеличи печалбата си зарадва инвеститорите, дори след като мениджмънта понижи целите за резултатите на компанията за тази година.

Гигантът в областта на разплащанията заяви, че ще се съсредоточи върху опростяването на операциите, като предупреди, че сега очаква приходите за годината да нараснат само с 13% в сравнение с по-ранната цел от 17%. Този ход бе предприет, след като приходите за първите три месеца на годината нараснаха с 8% до 6,5 млрд. долара, надминавайки средните оценки на анкетираните от Bloomberg анализатори, които бяха за 6,4 млрд. долара.

„Компанията сви прогнозите си за приходите и печалбата на акция през 2022 г., както се опасяваха мнозина", заяви Санджай Сахрани, анализатор в Keefe Bruyette & Woods, в бележка до клиенти. „Изглежда, че инвеститорите се опасяваха дори от по-лошо представяне от това, което имаме в действителност“, допълва той.

Акциите поскъпнаха с 4,2% до 86,11 долара в разширената търговия в Ню Йорк след обявяването на резултатите за първото тримесечие.

През последните тримесечия PayPal се сблъска с множество неблагоприятни фактори: Бившата ѝ компания майка EBay бързо премества плащанията извън нейната платформа, а все повече потребители се връщат към пазаруването в магазините. Компанията се бори и с прекъсванията във веригата на доставки, които засягат електронната търговия, както и с ускоряващата се инфлация в САЩ.

Инвеститорите от своя страна наказаха акциите на PayPal, като намалиха пазарната им стойност със 180 млрд. долара, а акциите се сринаха с 65% за последните шест месеца.

„Нашите акционери очакват от нас повече, отколкото постигнахме през последните няколко тримесечия, и аз поемам пълна отговорност за това", заяви главният изпълнителен директор Дан Шулман в сряда по време на конферентен разговор с анализаторите. „Трябва да се справим по-добре“, допълва той.

През февруари PayPal заяви, че се отказва от предишната си стратегия, при която се опитваше да добави милиони нови потребители. Вместо това компанията вече се стреми да насърчи съществуващите клиенти да използват приложението ѝ по-често. Седмици по-късно PayPal се сблъска с още едно предизвикателство, когато главният финансов директор Джон Рейни обяви, че напуска компанията, за да се присъедини към Walmart Inc. като финансов директор на търговеца на дребно.

Все пак има и признаци, че новата стратегия изглежда работи: Трансакциите на активен акаунт са се увеличили с 11% през тримесечието до 47. Шулман обаче предупреди, че компанията вероятно ще отбележи по-голямо текучество на клиенти през тази година, тъй като се фокусира върху по-ангажирани потребители.

„Знаем, че тази година процентът на отпадане на потребители ще бъде малко по-висок, защото оставяме тези потребители с ниска степен на ангажираност да отпаднат от платформата, тъй като възвръщаемостта на инвестициите за задържането им не си заслужава", каза Шулман.

През първото тримесечие разходите в платформите на PayPal са нараснали само с 15% до 323 млрд. долара. Макар че това съответства на средните оценки на анализаторите, събрани от Bloomberg, то представлява най-слабото увеличение от поне пет години насам.

Сега компанията очаква общият обем на плащанията за годината да нарасне с 15-17% в сравнение с по-ранния диапазон от 21-23%. В по-далечна перспектива PayPal се отказва от средносрочните си прогнози, каза Шулман.

„Макросредата се влоши: Русия, Украйна и Китай допринасят за увеличаване на глобалната несигурност и за увеличаване на инфлационния натиск и натиска върху веригата на доставки", каза мениджърът. „Прогнозирането на нормализираните потребителски разходи за електронна търговия след излизането от пандемията е изключително сложно. В резултат на това смятаме, че е разумно да намалим прогнозата си за 2022 г. и да преоценим средносрочната си перспектива“, добави той.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
Последна актуализация: 23:02 | 13.09.22 г.
Специални проекти виж още

Коментари

Финанси виж още