Американската компания за споделени пътувания Lyft е дадена на съд от инвеститорите си заради първичното публично предлагане.
Съдебното дело също така посочва ръководителите на Lyft и банковите застрахователи като ответници по делото, предава Ройтерс.
В съдебния иск се твърди, че Lyft е подвела инвеститорите за позицията си на пазара, проблемите с безопасността на велосипедите си и някои трудови въпроси.
Делото, заведено във федералния съд в Сан Франциско, твърди, че фалшивите и подвеждащи изявления на Lyft са завишили цената на акциите на компанията и че инвеститорите губят пари, когато цената падна.
Подобни съдебни дела са често срещани при новите публични компании и зачестяват след финансовата криза от 2008 г., показват данни на Cornerstone Research. Повечето от тях са прекратени или се преустановяват с извънсъдебни споразумения – съдебните изпълнения са изключително редки.
Стандартното твърдение е, че мениджърите и поемателите на компанията надвишават перспективите ѝ, което води до загуби на инвеститори, когато истината излезе наяве и акцията потъне.
Lyft бе обвинен в две почти идентични съдебни жалби, подадени на 16 април за преувеличаване на перспективите в своя проспект, когато е заявила, че пазарният ѝ дял в САЩ е 39%. И в двете съдебни дела ищците също така обвиняват компанията за провала ѝ да съобщи на инвеститорите, че ще изтегли повече от 1000 велосипеда в програмата си за наемане на това превозно средство. Lyft отказва да коментира съдебните дела.
Преди две седмици компанията за споделено пътуване прогнозира, че загубите ѝ ще достигнат своя пик през тази година, тъй като е затегнала контрола над разходите и е започнала да получава повече приходи от всеки клиент. Дни преди борсовия дебют на по-големия й конкурент – Uber, загубата на компанията достигна 1,1 млрд. долара. "Окуражени сме от силата на нашия основен бизнес и виждаме ясен път към рентабилност при услугите за споделено пътуване", каза главният финансов директор на Lyft Брайън Робъртс.
Lyft обеща да излезе на печалба от основния си бизнес, без обаче да се ангажира с конкретни срокове. Компанията преди това е предупреждавала регулаторите, че "може никога да не излезе на печалба", тъй като инвестира значително в автономни коли, услуги за отдаване на скутери под наем и други начинания. Растежът както на Lyft, така и на по-големия й конкурент - Uber, се забавя и инвеститорите обръщат повече внимание на това, което компаниите трябва да направят, за да излязат на печалба. Те са несигурни как да интерпретират представянето на компанията, тъй като акциите ѝ са поевтинели с около 30% след борсовия ѝ дебют на 29 март.


През 2024 г. България e сред най-засегнатите държави в ЕС от горски пожари
Черен ден! Катастрофа взе три жертви край Търговище
Съдът на ЕС опровергава информация за допусната жалба срещу влизането ни в Еврозоната
Ограничават движението на автомобили във Варна през почивните дни заради два мача
Фратрия завърши годината с победа
Биткойн към $50 000 и злато към $5 000? Ще се върнем ли към нормалното в 2026 г.
Как Украйна да получи замразените милиарди на Русия
Netflix купува Warner Bros. за $72 млрд. в брой и акции
EV стигат точка на необратимост през 2026, Европа и Китай ще се интегрират
САЩ: Европа рискува да бъде заличена, ако не се промени
Как влияят на мощността диаметърът на цилиндрите и ходът на буталата
Бизнесмен организира погребение за късметлийската си кола
Уникална Toyota Mega Cruiser от 1996 година отива на търг
Tesla намали цената на Model 3 в Европа
Рембранд, Вермеер или Ван Гог – изберете сами
Провериха критични участъци при водосбора на река Струма и река Конска
НА ЖИВО: Теглят жребия за Мондиал 2026
Каква е тайната на дълголетието на Дик Ван Дайк?
Кийт Ърбан съжалява за развода си с Никол Кидман – чувства, че е сгрешил
Излезе на бял свят бижуто с форма на яйце на Фаберже, глътнато от крадец