fallback

Падна и последната пречка пред придобиването на Activision от Microsoft

Британският регулатор най-сетне даде зелена светлина за сделката за 69 млрд. долара

11:51 | 13.10.23 г.
Автор - снимка
Създател
Автор - снимка
Редактор

Придобиването на Activision Blizzard от Microsoft за 69 млрд. долара беше одобрено от британския регулатор на конкуренцията, което премахва и последното голямо глобално регулаторно препятствие, което пречеше на приключването на най-голямата сделка в гейминг индустрията, пише Bloomberg.

Службата по конкуренция и пазари (CMA) днес обяви, че променената оферта на Microsoft за продажба на някои права за игри към френския издател Ubisoft Entertainment отговаря на всички опасения за конкуренцията. Агенцията заяви, че по този начин ще бъдат запазени конкурентните цени и по-добрите услуги.

Сделката висеше на косъм от месеци, след като антимонополните регулатори по света изразиха опасения. Великобритания дори първоначално наложи вето на придобиването. И все пак споразумението се случи неочаквано бързо, след като Microsoft успя да победи съдебно оспорване на сделката от страна Федералната търговска комисия. През май Европейският съюз даде зелена светлина за придобиването след няколко промени в условията. Това остави CMA единственият регулатор, който пречи на сделката.

„Дадохме ясно послание на Microsoft, че сделката ще бъде блокирана, освен ако не обърнат цялостно внимание на нашите опасения“, коментира Сара Кардел, която е главен изпълнителен директор на CMA.

До лятото Microsoft представи доста по-различна сделка на CMA в рамките на последен опит да получи одобрение.

Microsoft и Activision се споразумяха да удължат срока за придобиването до 18 октомври.

„Прескочихме последното регулаторно препятствие, за да приключим това придобиване, което вярваме, че ще бъде от полза за играчите и гейминг индустрията по целия свят“, коментира президентът и заместник-председател на Microsoft Брад Смит.

След като сделката бъде финализирана, Microsoft ще притежава някои от най-известните франчайзи в игрите, включително Call of Duty, мобилната игра Candy Crush и Diablo.

През последните години Microsoft изкупува компании за игри в опит да вкара най-добрите заглавия в своята екосистема от конзоли Xbox, компютрите с Windows и абонаментната гейминг услуга Game Pass. В момента Microsoft е третата компания за конзоли след Sony и Nintendo.

Ръководителите на Microsoft казаха, че сделката е начин технологичния гигант да пробие на пазара на мобилни игри, който е на стойност 93 млрд. долара. Регулаторите на Обединеното кралство обаче се фокусираха върху възможността Microsoft да стане доминиращ играч на зараждащия се пазар на облачни игри.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase. Последна актуализация: 11:51 | 13.10.23 г.
fallback
Още от Софтуер виж още