IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec

Microsoft вижда нови области на растеж в гейминга - мобилните покупки и рекламите

Това показва презентация на компанията от 2022 г., разкрита случайно от американски съд

11:34 | 20.09.23 г. 1
Снимка: Bloomberg L.P.
Снимка: Bloomberg L.P.

През 2022 г. директори на Microsoft са прогнозирали, че растежът в следващите няколко години в индустрията за игри ще дойде от рекламата и мобилните покупки. Това показват документи, наскоро публикувани по невнимание на сайта на съд, пише CNBC.

Разкритието от презентацията на Microsoft от май 2022 г. е поредната доза вътрешна информация, излязла наяве в резултат на битката на софтуерния гигант с Федералната комисия по търговия относно предстоящото придобиване на Activision Blizzard. По-ранни документи показаха, че Microsoft си е поставила цел за 500 млрд. долара общи приходи до фискалната 2030 г. и анализира потеблението на конкурентни услуги от корпоративните си клиенти.

През юли федералният съдия Жаклин Скот Корли от Окръжния съд на САЩ в Северния окръг на Калифорния отсъди в полза на Microsoft и Activision. Оттогава двете компании и други, включени в този случай, са искали и са получавали одобрение за редакция на документи, преди съдът да ги направи публични.

Според съдебно разпореждане от вторник, в отговор на по-ранно съдебно искане, на 14 септември Microsoft е изпратила линк към документи, които включват презентацията от май 2022 г. След като съдът качи документите на уебсайта си, страните са казали на съда, че документите съдържат непублична информация и са били свалени от публичното пространство.

Презентацията описва планове за нова конзола Xbox, планирана за 2028 г. Тя ще последва Xbox Series X и Series S, които бяха пуснати на пазара през 2020 г. Тези конзоли са наследник на Xbox One, която дебютира през 2013 г. Отделен файл изброява характеристиките на актуализираните версии на Series X и Series S и говори за обновен контролер – всички планирани за 2024 г.

Документът, който адресира рекламата и мобилния бизнес, не споменава сделката за 68,7 млрд. долара за Activision, която беше обявена няколко месеца по-рано. Но Activision изглежда е ключова за постигането на описаните в презентацията приходи.

Документът показва удвояване на приходите от игри до 36 млрд. долара през фискалната 2030 г. в сравнение с прогноза за 18 млрд. долара за фискалната 2022 г. Всъщност приходите за фискалната 2022 г. достигнаха 16,23 млрд. долара според годишния отчет на гиганта.

Жалко е, че плановете на компанията си проправят път към обществеността по този начин, коментира Фил Спенсър, главен изпълнителен директор на гейминг бизнеса на Microsoft.

Говорител на Microsoft не е отговорил веднага на запитванията за коментар.

Завършването на сделката с Activision ще помогне на Microsoft да разшири продажбите си в бизнеса с конзоли и персонални компютри и може да привлече повече абонати към услугата Game Pass. Растежът на тези две категории е взет предвид в прогнозата за 2030 г.

Но компанията предвижда по-бърз растеж в две други категории – рекламата и мобилните трансакции. Microsoft работи с Yahoo за продажбата на дисплейна реклама за конзолите Xbox, но те не са широко разпространени.

През 2016 г. Activision Blizzard придоби King Digital Entertainment – компанията зад мобилния франчайз Candy Crush. Чрез тази сделка Activision получи приходи от покупки в приложението и от реклама. Дъщерното дружество на King осигури на Activision Blizzard 2,79 млрд. долара приходи през 2022 г., което е увеличение с около 8%.

„Activision наистина е първият мобилен издател“, пише Спенсър в имейл от 2020 г. до финансовия директор Ейми Худ и други ръководители, разкриват новите документи.

Презентацията за 2022 г. показа, че Microsoft вярва, че приходите ѝ от реклама ще нараснат до 1,4 млрд. долара през фискалната 2030 г. от около 100 млн. долара през фискалната 2022 г. Освен това посочва, че ръководството очаква приходите от мобилни трансакции да достигнат 2,6 млрд. долара, докато през фискалната 2022 г. нямаше никакви. Взети заедно, двете категории ще генерират 4 млрд. долара, или 11% от общите гейминг приходи.

Microsoft иска да приключи придобиването на Activision до 18 октомври. Службата по конкуренция и пазари на Обединеното кралство оценява ново предложение, свързано със сделката.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
Последна актуализация: 11:35 | 20.09.23 г.
Специални проекти виж още
Още от Софтуер виж още

Коментари

1
rate up comment 1 rate down comment 0
cyclop
преди 7 месеца
Мобилните покупки и рекламите - двете зарази, които са тотална смърт за игрите... Развивайте, развивайте...
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
Финанси виж още