fallback

LG с първа загуба от година насам

Компанията изтъква неблагоприятните валутни движения, високите разходи за реклама и спадащите цени на смартфоните

13:35 | 27.01.14 г.
Автор - снимка
Създател
Автор - снимка
Редактор

LG Electronics Inc. отчете загуба за четвъртото тримесечие на 2013 г. - първата от четири тримесечия насам. Причината е силната южнокорейска валута. Високите разходи за маркетинг реклама и спадащите цени на смартфоните продължават да подбиват резултатите на бизнеса на компанията, пише Ройтерс.

Загубата на южнокорейската технологична компания за периода октомври-декември е 63,4 млрд. вона (58,5 млн. долара). Отрицателният финансов резултат е далеч под постигнатите 478,2 млрд. вона година по-рано. Анкетираните от FactSet анализатори дори очакваха нетна печалба в размер на 147,8 млрд. вона.

Продажбите за четвъртото тримесечие обаче нараснаха с 1% на годишна база до 14,9 трлн. вона.

Тримесечната загуба се дължи главно на неблагоприятно валутно-курсови разлики. Компанията изтъква високите курсове на местната валута спрямо щатския долар и японската йена като причината, която обикновено оскъпява разходите.

Сред бизнеса на LG за потребителска електроника само мобилният е изгубил пари през четвъртото тримесечие.

Печалбата от производството на телевизори скочи до 174,3 млрд. вона от едва 800 млн. вона година по-рано. Добрият финансов резултат се дължи на по-големите продажби на LCD телевизори в развитите държави и ефективните разходи за маркетинг и реклама за промотиране на телевизорите от висок клас.

Бизнесът на LG за мобилни комуникации изгуби 43,4 млрд. вона, като остана на червена територия за второ поредно тримесечие, въпреки по-големите продажби на смартфони.

Доставките на флагмана на южнокорейската компания G2, както и на други смартфони, достигна 13 млн. устройства през четвъртото тримесечие, като това е своеобразен рекорд за компанията.

LG отдава загубата на мобилното поделение на увеличените разходи за маркетинг и спадащите цени на смартофните - проблем, който измъчва и другите производители на смартфони, тъй като ръстът в продажбите в развитите страни се забавя.

За 2014 г. LG прогнозира ръст от 7% в годишните приходи и близо 20% ръст на капиталовите разходи. От компанията разкриха, че са заделили 3 млрд. вона за капиталови разходи през настоящата година спрямо 2,5 млрд. вона за 2013 г.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase. Последна актуализация: 17:04 | 12.09.22 г.
fallback
Още от Хардуер виж още