Над 10 млн. броя преносими технологии ще бъдат продадени през тази година. 50 млн. домакинства ще удвоят използването на платените телевизионни програми, а глобалните постъпления от продажбите на премиум спортни права ще се увеличат с 14%, начело със спортните лиги в Северна Америка и европейските футболни първенства. Това са по важните изводи от 13-тото издание на доклада на Deloitte „Прогнози – Технологии, Медии, Телекомуникации през 2014 г.“.
До края на 2014 г. близо 50 млн. домакинства по света ще имат два или повече абонаменти за платена телевизия, като допълнителните абонаменти ще генерират около приходи за около 5 млрд. долара. Други 10 млн. домакинства ще получат премиум програмиране, като част от абонамента си към други услуги, като например широколентов достъп. Стойността на правата за премиум излъчване на спортни събития ще се увеличи до 24,2 милиарда долара, 14 процентно увеличение от 2013 година, равняващо се на допълнителни 2,9 милиарда долара. Това повишение на таксите за права ще бъде подпомогнато и от нови споразумения с челните европейски футболни първенства и северноамериканските спортни лиги, смятат експертите на консултантската компания.
Освен това докладът предвижда приходите от продажбите на фаблетите – смартфони с по-големи размери на дисплея, комбинация между телефон и таблет, да надвишат продажбите на таблети с около 25 млрд. долара. Глобалните продажби на смартфони, таблети, преносими компютри, ТВ системи и гейминг конзоли ще надвишат 750 млрд. долара през 2014 година.
Доставките на “phablets” - смартфони с 5.0 – 6.9 инчови екрани, ще представляват една четвърт от всички продадени смартфони, или 300 млн. единици. Това е два пъти повече от обема за 2013 г. и 10 пъти повече от продажбите за 2012 г. Но след първоначалния бърз потребителски успех 2014 г. може да се окаже връхна точка за phablet-ите, тъй като се очаква само една част от потребителите на смартфони да са готови да работят с толкова голямо устройство.
„Нашият доклад отразява детайлно тенденциите в индустрията, които се следят с интерес и често биват оспорвани. Въпреки че съществуваше несигурност около преносимите технологии, ние прогнозираме, че потребителският интерес ще доведе до приходи на стойност 3 млрд. долара от продажби на очила, часовници и технологични фитнес ленти. Очакваме удвояване на броя на ползвателите на Pay TV, което е в противоречие с историческите очаквания за изцяло безжични технологии“, казва Джокън Баркър, лидер на Глобалната ТМТ индустрия в Deloitte.
От тези удобни за носене компютърно-технологични придобивки, умните очила се очаква да генерират най-високи приходи от продажби на около 4 млн. единици на средна пазарна цена от 500 долара. От смарт фитнес лентите се очаква да бъдат продадени около 4 млн. единици, на средна пазарна цена от 140 долара; умните часовници се очаква да достигнат продажби на около 2 милиона единици, при средна пазарна цена от 200 долара.


МААЕ: Защитният саркофаг на АЕЦ "Чернобил" е повреден
Виц на деня - 7 декември
Мачовете по ТВ днес (6 декември)
Времето във Варна на 6 декември 2025
Никулден е! Вижте какви са традиции за днес
Украйна и САЩ с „рамково споразумение“, но преговорите продължават
Дейвид Бут: Хората не вярват особено на алгоритмите
Дейвид Бут: Трендът е към услуги срещу такса, вместо комисионна
Дейвид Бут: Някои щати изискват да се инвестира извън Китай
Cambricon ускорява работа по AI в Китай и разчита на подкрепа
Мercedes реши близкото бъдеще на G-Class
Как влияят на мощността диаметърът на цилиндрите и ходът на буталата
Бизнесмен организира погребение за късметлийската си кола
Уникална Toyota Mega Cruiser от 1996 година отива на търг
Tesla намали цената на Model 3 в Европа
Най-големият син на Болсонаро ще се кандидатира за президент на Бразилия
Границата с Гърция е отворена и в двете посоки за камиони
Заведоха седем дела след самоубийства и кризи, предизвикани от ChatGPT
Зеленски в действие: Андрий Ермак се прости и с още постове
Украински дрон удари сграда в Грозни, Кадиров обеща суров отговор