fallback

AT&T ще предлага ексклузивно смартфона на Amazon?

Компанията разглежда смартфона си като ефективен мобилен касов апарат за покупки, твърдят източници от концерна

10:16 | 18.06.14 г.
Автор - снимка
Създател
Автор - снимка
Редактор

Американският онлайн търговец и технологичен концерн Amazon ще навлезе на силно конкурентния пазар на смартфони с могъщ партньор. AT&T Inc., най-големият оператор в САЩ, ще бъде ексклузивен продавач на устройството, пише Wall Street Journal, позовавайки се на източници, запознати с плановете на компанията от Сиатъл.

Ангажиментът разширява сегашните отношения на Amazon с AT&T, който също осигурява безжични услуги за таблетите Kindle и електронните четци. Този ход може да помогне на AT&T да привлече нови абонати в момент на силна конкуренция сред мобилните оператори.

С новото си устройство Amazon навлиза на пазар, който е доминиран от години от Apple и Samsung. През първото тримесечие на годината двата концерна заедно владеят пазарен дял от 60%, както показват данни на пазарния анализатор comScore. Конкурентни устройства, като тези на Blackberry или Nokia, се борят със спадащи дялове.

Amazon навлиза на пазара на смартфони, който през миналата година отчете ръст от 21% до 338,3 млрд. долара по данни на IDC. Пазарен лидер по доставки през 2013 г. бе южнокорейският концерн Samsung Electronics Co. с 31% дял, следван от американския производител Apple с 15 на сто. 

На този труден пазар Amazon иска да се открои с технически нововъведения. Така например се очаква телефонът да може да поддържа възможността за 3D възпроизвеждане, без да се налага потребителят да носи специални очила - нещо, за което по-рано съобщи Wall Street Journal.

Още през май 2013 г. WSJ писа, че онлайн търговецът работи над смартфон с 3D дисплей. През април 2014 г. Wall Street Journal отново писа по темата, като съобщи, че в действителност се разработва подобно устройство и Amazon вече е пратил първите прототипи на външни разработчици за тестове. Според тогавашната статия представянето ще бъде през юни.

През 2012 г. пък Bloomberg News предаде, че Amazon разработва смартфон, който ще работи с операционната система Android на Google Inc. По устройството по-специално работел поддоставчикът Foxconn International Holdings Ltd.

Новият смартфон вероятно ще бъде представен на събитие в Сиатъл, където е базиран концернът. Различни версии на телефона вече са били предоставени на разработчици в Сан Франциско и Сиатъл, а устройството ще е в продажба от края на септември.

През 2007 г. AT&T сключи ексклузивно споразумение с Apple за продажбата на iPhone. Това предложение, което имаше продължителност от три години, даде на AT&T важно предимство пред конкурента Verizon Wireless на печелившия пазар на смартфони.

Един евентуален телефон ще бъде най-новият опит на Amazon за разширяване на хардуерната и софтуерната си гама, в която влизат електронни четци, декодери за видео стрийминг, и услуга за поръчване на хранителни стоки от дома, както и актуализирана версия на своя таблет Kindle Fire. Fire загуби позиции за сметка на съперниците си през първото тримесечие, като делът му на глобалния пазар на таблети се понижи до 1,9% от 3,7% година по-рано, показват данни на компанията за проучвания IDC.

Едно потенциално предимство на Amazon пред други производители на мобилни телефони е неговото желание да не печели на всяка цена от хардуера, като се осланя на печалбите от услугите, достъпни чрез устройствата. Това е стратегия, която Amazon използва за своите електронни четци и таблети, надявайки се да примами потребителите да купуват повече електронни книги и цифрова музика и видео. Ако концернът пусне устройствата на цена, близо до производствените разходи, Amazon може да подбие джаджите на конкурентите и да привлече потребители, които не могат да си позволят по-висок клас устройства.

Служители на Amazon, които са работили върху смартфона през последните няколко години, твърдят, че 3-D екранът е идеален за игри и може да предостави уникални приложения за мобилна търговия, като например 360-градусов изглед на дрехи, играчки и други стоки. Те твърдят, че Amazon разглежда смартфона като ефективен мобилен касов апарат за покупки, включително на билети за кино, електронни книги или дори памперси.

Тъй като смартфоните често съхраняват местоположението на потребителя и други лични данни, Amazon може да се сдобие с нови идеи и прозрения за навиците на собствениците и модела на разходите им и по този начин да успее още по-добре да управлява складовите си наличности.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase. Последна актуализация: 08:23 | 11.09.22 г.
fallback
Още от Хардуер виж още