fallback

Какво е нужно за възраждането на Sony?

Японският гигант притежава много повече активи в сравнение с повечето конкуренти и трябва да се възползва от това, според анализатор

17:10 | 20.09.14 г.
Автор - снимка
Създател

Инвеститорите сигурно си блъскат главите, след като Sony обяви поредното си предупреждение за сериозно увеличение на загубата през фискалната година, този път заради бизнеса със смартфони, пише CNBC.

Компанията очаква да отчете годишна загуба от 230 млрд. йени (2,15 млрд. долара), което е близо 5 пъти повече от прогнозираната през юли загуба от 50 млрд. йени. Това е шестото предупреждение за печалбата на компанията, откакто изпълнителният директор Казуо Хираи застана начело през 2012 г. Той не успя да направи кой знае каква промяна и японският електронен гигант продължава да изостава от Apple и Samsung във високия ценови сегмент на пазара на смартфони.

В разговор с инвеститорите в сряда Хираи изрази „дълбокото си съжаление“ за премахването на дивидента за фискалната година, но увери пазара, че ще създаде компания, която да „изумява и провокира“ потребителите.

Според анализаторите обаче Sony се изправя пред силна конкуренция в лицето на Apple и Samsung за своя модел Xperia на бързо разрастващия се пазар на смартфони. „Това е пазар където два силни играча държат голяма част от пазарния дял и за останалите е много трудно“, коментира директорът в Gartner Роберто Коза.

„Първокласният сегмент на пазара на смартфони се забавя, защото на развитите пазари потребителите задържат своите устройства по-дълго време и ги сменят едва когато новите характеристики ги убедят да си купят нови“, посочва той.

Коза добавя, че силната конкуренция на играчите в ниския ценови сегмент, като китайската Xiaomi, притискат Sony, тъй като компанията не може да се конкурира в ниския сегмент.

Sony се стреми да се преструктурира. Ръководството на компанията обяви, че ще съкрати 15% от работната сила в бизнеса си със смартфони през настоящата фискална година. По-рано през годината имаше съкращения и в  изоставащото звено за персонални компютри, а бизнесът с телевизори беше отделен. В изявление компанията обяви, че ще се фокусира върху продуктите си в първокласния сегмент и ще намали броя на моделите си в средния сегмент.

Sony, която е известна с игралната си конзола PlayStation 4 и фотографското си оборудване, разполага с широк набор от активи, които биха могли да ѝ дадат преимущество и да се окажат ключа към спасението на японския гигант, смятат анализатори.

„Те имат много повече активи от повечето компании на пазара на смартфони“, отчита Иън Фог от IHS. „Мобилните игри са най-достъпният елемент. Sony има страхотна репутация в тази сфера с PlayStation, но не се възползва достатъчно бързо от това в бизнеса си със смартфони. Те наистина трябва да използват това свое предимство“, допълва той.

Уредите за носене са друга възможност. Те бяха ключова част от стратегията на технологичните компании през изминалата година. Apple представи своя Apple Watch, а Sony се присъедини към пазара със своите SmartWatch 3 и SmartBand Talk като Хираи намекна, че компанията възнамерява да се развива в тази сфера.

„В един момент ще се установи нова сфера на мобилните комуникации, пост-смартфон бизнес, и когато този момент настъпи, ние ще трябва да използваме своите активи. Затова трябва да изградим основата на смарт бизнеса и да го развиваме с времето“, казва Хираи.

Предвид очакванията приходите от "умните часовници" в световен мащаб да достигнат 53,2 млрд. долара до 2019 г. според Juniper Research, анализаторите посочват, че Sony биха могли да се намесят с добри продукти, които да дадат така нужния импулс на компанията.

„Това ще им помогне, защото те имат силно име сред тези технологии. Това е пазар, в който Sony трябва да участва, да подобри имиджа и да стане по-силна компания“, отбелязмва Коза.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase. Последна актуализация: 06:49 | 12.09.22 г.
fallback
Още от Хардуер виж още