IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec

„За бъдеще без бедност": Tesla представи хуманоиден робот

Прототипът на Optimus се движи много по-тромаво, отколкото например по-известните хуманоидни роботи на компанията Boston Dynamics

09:30 | 01.10.22 г.
Автор - снимка
Създател
Снимка: Tesla
Снимка: Tesla

Главният изпълнителен директор на Tesla Илон Мъск показа прототип на хуманоиден робот, който според него в крайна сметка може да стане по-важен от електрическите автомобили на компанията. Машината с неприкрити механични стави и кабели направи няколко крачки на сцената и помаха на публиката на събитие в петък вечер (местно време). Tesla се стреми към цена от 20 000 долара за робота, наречен Optimus, каза Мъск.

Прототипът на Optimus се движи много по-тромаво, отколкото например по-известните хуманоидни роботи на компанията Boston Dynamics, които могат да тичат, танцуват и скачат. Въпреки това Мъск счита, че роботът на Tesla има предимство в това, че може да използва технологията на системата за подпомагане на шофирането Autopilot", която се вгражда в автомобилите на компанията, за да разпознава заобикалящата го среда. Видеоклиповете показват как 73-килограмовият робот пренася картонена кутия, полива цветя с лейка и премества метален компонент в завода за автомобили на Tesla. 

Компанията иска да разработи полезен робот, който да може да бъде създаден възможно най-бързо, каза Мъск. Един от разработчиците говори за перспективата машините да бъдат произвеждани не само в хиляди, но и в милиони бройки. Мъск изрази убеждението си, че роботите могат да осигурят „бъдеще с изобилие, бъдеще без бедност".

На събитието, което се проведе в завода на Tesla в Пало Алто, Калифорния, няколко инженери изнесоха високотехнологични презентации за това как роботът възприема околната среда. Технологията, която Tesla е разработила за своите автомобили, включително камери, сега се използва за робота, предава Bloomberg. 

Мъск, който пишеше в Twitter по време на презентациите на служителите си, заяви в края на тричасовото събитие, че е „развълнуван да види в какво ще се превърне Optimus". Той добави, че Tesla планира да тества робота в завода си във Фриймънт, Калифорния, където са заснети видеоклиповете с работата му. 

Но той призна, че роботът „строго погледнато не е в съответствие" с целта на Tesla да ускори въвеждането на устойчива енергия. „Не съм сигурен докъде ще стигне", каза той. Мъск също така каза, че Tesla „вероятно не е на правилното място по отношение на всички технически решения" и напомни на аудиторията, че компанията е „отворена за развитие" на тези решения, до които вече е достигнала.

Прототипът бе пренасян на сцената

В миналото технологичният милиардер вече беше прогнозирал, че проектът за роботи може с течение на времето да стане по-важен от производството на автомобили на Tesla. По време на обявяването на Optimus преди година Tesla облече човек в костюм на робот, което тогава предизвика подигравки. Този път по-новият прототип с метална облицовка беше пренесен на сцената от служители на Tesla, тъй като все още не може да се движи сам.

Пионерът Boston Dynamics, който междувременно беше част от Google, сега също е собственост на производител на автомобили: южнокорейската Hyundai Group. Tesla използва събитието, за да обясни технологията, която стои зад Autopilot, и своите програми за машинно обучение. Специално внимание беше отделено на това колко добре автомобилите могат да разпознават и разбират заобикалящата ги среда с помощта на осемте си камери. Мъск е убеден, че Tesla може да се справи с автономното шофиране само с помощта на камери, без по-скъпите лазерни радари, на които разчитат другите разработчици на технологии за роботизирани автомобили.

Понастоящем 160 000 клиенти на Tesla в САЩ шофират с тестова версия на софтуера за асистенция, който е проектиран да управлява автомобилите в градския трафик, наред с други неща, вместо само да поддържа движението в лента и дистанцията спрямо други коли. Във видеоклиповете на бета тестерите софтуерът често се представя зле. Мъск заяви, че до края на годината Tesla трябва да е готова поне технически да въведе тестовия софтуер в други държави. Местните регулаторни изисквания обаче могат да забавят пускането на пазара извън САЩ.

Последна актуализация: 08:49 | 01.10.22 г.
Специални проекти виж още
Още от Хардуер виж още

Коментари

Финанси виж още