IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Start.bg Posoka Boec Megavselena.bg Chernomore

Apple оглави пазара на смартфони през първото тримесечие на 2025 г.

Пазарът е записал 3% растеж, но годишната прогноза не е никак оптимистична

17:50 | 14.04.25 г.
Автор - снимка
Създател
Снимка: Bloomberg
Снимка: Bloomberg

Световният пазар на смартфони е продължил да расте през първото тримесечие на 2025 г., нараствайки с 3%, подкрепен от развиващите се пазари и воденото от субсидиите търсене в Китай, сочат данни на Counterpoint Research.

Спадовете на развивите пазари са компенсирани от растежа в Китай и продължаващото възстановяване на ключови развиващи се пазари в Латинска Америка, Азиатско-Тихоокеанския регион и Близкия изток и Африка.

„Пазарът започна смесено 2025 г., като през първото тримесечие имаше продължаващо подобрение на икономическите условия, особено на развиващите се пазари. Но зрели пазари като Северна Америка, Европа и Китай показаха признаци на умора след възстановяването през 2024 г. Продажбите през януари бяха особено силни, с тласък на търсенето в Китай, воден от субсидиите. Инерцията продължи с големи премиери на пазара като S25 на Samsung, но бързо се промени, тъй като икономическата несигурност и рисковете от търговска война започнаха да нарастват, особено в края на тримесечието. Ние продължаваме да анализираме промените в политиките и сега прогнозираме, че пазарът ще се свие на годишна база през 2025 г., въпреки растежа през първото тримесечие“, коментира старши анализаторът на Counterpoint Research Анкит Малхотра.

Как изглежда класацията на основните играчи на пазара на смартфони през първото тримесечие на 2025 г. спрямо същия период на предходните две години. Графика: Counterpoint Research Как изглежда класацията на основните играчи на пазара на смартфони през първото тримесечие на 2025 г. спрямо същия период на предходните две години. Графика: Counterpoint Research

Apple е заела челното място сред производителите на смартфони през периода, благодарение на пускането на iPhone 16e и продължаващата си експанзия на развиващи се пазари. За първи път компанията оглавява класацията за първото тримесечие, като сега може да се похвали с дял от 19%, въпреки предизвикателствата, пред които е изправен технологичният гигант на най-големите си пазари. Макар че продажбите в САЩ, Европа и Китай са останали без промяна или намаляват, Apple е записала двуцифрен ръст в Япония, Индия, Близкия изток и Африка, както и в Югоизточна Азия.

Samsung е на второ място с 18% дял. Въпреки че имаше слаб старт заради късното пускане на серията S25, нейните продажбите са се засилили след пускането на флагмана S25 и новите устройства от A серията. Продажбите на Samsung са нараснали с двуцифрен темп през март. 

Xiaomi е запазила силния си импулс на продажбите, спечелвайки пазарен дял, подкрепена не само от експанзията на нови пазари, но и от значителния си растеж на вътрешния пазар, където брандът се радва на по-голямо и „по-премиум“ присъствие на марката благодарение на успешното си навлизане на пазара на електромобили.

Най-бързо развиващата се марка в топ 5 – vivo, заема четвърто място благодарение на силната си експозиция към оживения китайски пазар и експанзията си към развиващи се пазари.

Oppo се класира пета благодарение на ръста на продажбите си в Индия, Латинска Америка и Европа.

Извън първите пет останаха Honor, Huawei и Motorola, които растат бързо и създават сериозна конкуренция в глобален мащаб. Huawei оглави класацията на вътрешния си пазар в Китай.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
Последна актуализация: 17:42 | 14.04.25 г.
Най-четени новини
Още от Хардуер виж още

Коментари

Финанси виж още