Киното е една от основните области, в които се ползва виртуалната реалност към момента, но тя може да се внедрява в много и различни области. Причината е, че ползвайки виртуална реалност, въвличаме мозъка на ползвателя по различен начин на нервнобиологично ниво. Това мнение изказа в ефира на седмичното технологично шоу UpDate по Bloomberg TV Bulgaria Момчил Алексиев от VRLab.bg.
Заради тази технология може да се ползва както за кино – за разказване на истории, така и в медицината, архитектурата, обучението, игрите, пазаруването и т.н.
Усещането за потребителя е, че дори и тялото му да знае, че не е някъде другаде, мозъкът му казва, че е на друго място.
„И това се превръща в един страхотен инструмент да накараме зрителя да изследва даден филм пространствено – да си взаимодейства с него по различни начини, превръщайки се в активен творец, защото и от него зависи как ще завърши творбата“, казва Алексиев, който е завършил „Науки за спектакъла“ в Рим и магистърска програма в холандската филмова академия, където е развил проект за т. нар. „потапящо кино“.
По думите му в България вече има няколко компании, които правят подобни видеа, основно свързани с комерсиални продукти. Според специалиста обаче е налице почвата да се създаде по-голяма сфера, в която да се снимат и филми. Двата основни кинофестивала в страната вече имат секции за ленти с виртуална реалност.
Засега повечето реализации са късометражни, а за това си има логично обяснение. Хората все още не са свикнали да гледат с очила.
„В началото на епохата на киното и братя Люмиер не са можели да прожектират нещо по-дълго от 15 минути, защото на хората им е ставало лошо. По подобен начин се чувстват и при виртуалната реалност – тя въвлича вестибуларния апарат в усещането, което значи, че не на всички им харесва. За момента на повечето хора им е трудно да гледат повече от 15 минути в този формат, но вече има сериали във виртуална реалност и проекти, които се доближават до 90-те класически минути“, каза още Алексиев.
Бизнесът в България също започва да проявява засилен интерес към технологията, засега предимно по отношение на рекламния бранш и маркетинг събития. Постепенно интересът се измества и към правене на кратки истории, игри и програмиране, свързано с виртуалната реалност. Това може да се разшири и към приложения в медицината, изкуствата.
Изминали издания на UpDate гледайте тук.
Следете UpDate и във Facebook.
Още видеа гледайте на сайта на Bloomberg TV Bulgaria.


Вижте кои са най-устойчивите на ръжда коли на старо
Спипаха поредния варненец с дрога
Арестуваха варненец, системно отказвал тестове за дрога на пътя
1500 души дойдоха на погребение.... на 12-годишен миниван
Градската елха във Варна грейна с тържествен концерт (СНИМКИ)
Може да видим връщане под 4000 долара за тройунция при златото
С новия дълг не се увеличава производителността, а пада върху младите
България с рекорден ръст на онлайн продажбите за Черния петък в Европа
Кой ще замести Хасет в Белия дом, ако стане шеф на Фед
Жизнено важната търговия на Русия с петрол в Индия е в упадък, но не и изчезнала
BMW превъртя играта: Тествахме новото iX3
Най-бързата кола на XX век беше продадена за над 25 милиона долара
Какви са основните проблеми на 1.2 TSI на Volkswagen
Топ 10 на най-устойчивите на ръжда коли на старо
Кога са изобретени електрическите прозорци
Нумерологична прогноза за 8 – 14 декември
Как Грузия се превърна в задната врата на Русия
Времето днес: Облачно и на места с превалявания от дъжд
Дакота Джонсън, Нина Добрев и Ана де Армас демонстрираха супер фигури в чернo
Как да преодолеем усещането, че не сме достатъчно добри?