fallback

Христомир Христов: До десет години в България ще има поне още три еднорога

Целта е приложението на "Бързи Книги" за аудиорезюмета да стане популярно и затова цените са занижени в сравнение с конкурентите, посочи мениджърът

23:01 | 12.10.22 г.

Български стартъпи с потенциал да се превърнат в еднорози определено има. До сега в България има само един еднорог, защото отскоро се стимулира предприемачеството в България, но това нараства и вярвам, че през следващите десет години ще видим поне още три. Тази прогноза в предаването "Бизнес старт" на Bloomberg TV Bulgaria направи Христомир Христов, изпълнителен директор на стартъпа "Бързи Книги", който разработва и вече предлага първото българско приложение за аудиорезюмета на книги.

На въпроса как се промени средата за финансиране в България, защото виждаме, че по света тя се затрудни, той е на мнение, че засега ситуацията е нормална и може би в някои конкретни държави има проблеми, но стартъпите се стимулират все повече и най-важното правило в тази екосистема остава непроменено: "Когато бизнесът е добър, се намират инвеститори".

"Нямам търпение да започне първото в България телевизионно стартъп състезание "Дръзките", което ще следя", каза Христомир Христов.

„Основният проблем, който приложението за аудиокниги решава, обясни Христов, е липсата на структурирана информация. – Това, което ние правим, е да даваме информация в много кратко време и така слушателят успява да разбере смисълът на книгата за 10-15 минути. Той може да прецени, дали иска да закупи книгата или са му достатъчни само чутите основни моменти.“

По думите му целта е приложението на "Бързи Книги" да стане популярно и затова цените са занижени в сравнение с конкурентите, които оперират на световния пазар.

Христов съобщи, че досега малко над 70 хиляди потребители са свалили приложението. Той потвърди, че на печалба ще излязат, когато абонатите надхвърлят 200 хиляди.

Според стартъп скаута няма риск да се загуби "магията на четенето" с аудиорезюмета, които се предлагат, и потвърди, че ефектът е точно обратният и хората след като чуят резюме си купуват книгата. „А тези, които до сега не са избирали да четат книги, чуват резюмето и се вдъхновяват да започнат да четат“, добави мениджърът.

Той отчете, че пазарът на аудиокниги расте много бързо през последните пет-шест години и най-често срещано е читателят да има и аудиокнигата и физическото копие на изданието.

Очаква ли се ръст на хартиените книги? Губи ли се магията на четенето с новите технологии? В какви области са аудиорюзюметата? Кога най-често хората си купуват книги? Как се гарантира истинността на информацията в приложението "Бързи Книги". Откъде идва вдъхновението за създаване на приложението?

Вижте целия коментар във видео материала на Bloomberg TV Bulgaria.

Всички гости на предаването "Бизнес старт" може да гледате тук.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase. Последна актуализация: 18:24 | 15.08.23 г.
fallback
Още от Bloomberg TV виж още