IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Start.bg Posoka Boec Megavselena.bg Chernomore

Ангел Траков: Да развием транзитните коридори и България да се превърне в транспортен хъб

Страната ни може да се възползва от пълноправното членство в Шенген, посочи председателят на ръководството на Съюза на международните превозвачи

22:07 | 12.12.24 г.

Компаниите от транспортния бранш трябва да се възползват от географското положение на България и да се опитаме да направим страната ни транспортен хъб, защото имаме всички предпоставки да развием транзитните коридори между север-юг и изток-запад. За това настоя в предаването "Бизнес старт" на Bloomberg TV Bulgaria Ангел Траков, председател на управителния съвет на Съюза на международните превозвачи.

„Трябва да направим България подобна на Унгария – незаобиколима“, коментира той във връзка с пълноправното членство на България в Шенген.

Според него транспортните фирми сега са „ударени“ и неконкурентоспособни. Съветът на Траков е държавата да положи усилия за отваряне на границите, по-бързо обработване на стоки и развитие на инфраструктурата. По думите му, ако бъдат изградени влакови терминали и летища по основните транспортни коридори, ще се видят големите ползи.

Той съобщи, че според доклад преди влизането на България в сухопътното пространство на Шенген страната ни губи над 1 млрд. лева годишно. Представителят на международните превозвачи прогнозира, че ползите от промяната ще се отразят и на Бюджет 2025 – „ще се подсили износа и ще се намалят таксите, чакането и загубата на капитали по границите“. „Транспортният сектор засяга всяко останало производство, за това за себестойността на продуктите е изключително важно времето, което се отделя в чакане по границите“, отбеляза той.

Траков даде пример със средното време, което един камион прекарва в чакане на границата ни с Румъния сега – между 16 и 17 часа.

„Отпадането на проверките ще спестят и изключително много разходи за гориво, както и ще намалят вредните емисии, отделяни в чакане. Това би направило и професията по-атрактивна, което би било голям плюс за сектора, изпитващ глад за кадри“, очаква транспортният експерт.

По думите му, освен административните проверки, инфраструктурата също е фактор, който влияе на времето за престои на границата. „Подобряването ѝ ще отнеме по-дълго време, но е важно да се правят усилия в тази посока“, надява се Траков.

Ще влезе ли в ролята си публично-частното партньорство за стоеж на пътища? Как приключва за превозвачите 2024 г.? Какви са предизвикателствата и как ще се отразят на сектора геополитическите фактори и липсата на кадри? Кои ще са ползите от влизането на страната ни в еврозоната?

Целия коментар гледайте във видео материала на Bloomberg TV Bulgaria.

Всички гости на предаването "Бизнес старт" може да гледате тук.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
Последна актуализация: 22:07 | 12.12.24 г.
Специални проекти виж още
Най-четени новини
Още от Bloomberg TV виж още

Коментари

Финанси виж още