В коментар за магистрала "Струма" и последното решение трасето да мине извън Кресненското дефиле, той заяви, че магистралата няма да бъде готова в следващите двадесет години.
„Двете платна на магистралата ще се качат горе. Тя ще бъде непрекъснато в ремонт. Ще има такива проблеми, че свят ще им се завие на тези, които я изпълняват и които я поддържат. Там геологията е изключително трудна, терените са изключително трудни, ще има непрекъснато срутища и свлачища“, очаква инж. Ишев.
Съветът му е при изграждането на магистралите в България да се започне от приоритетните отсечки. Според него налетите досега пари и бързането да се пускат участъци на практика са забавили процеса. Препоръката му е да се направи промяна на нормативната уредба, защото отчуждаването на терени все още става много бавно.
„Не можем да хванем едновременно да строим десет отсечки от магистралите, като де факто виждаме, че нещата не вървят и на десетте – нито имаме пари за тази, нито отчуждение за онази. Сега магистрала "Хемус" ще пусне една отсечка – как никой не се сети, че тази отсечка отива за никъде, че трябва да се използват прилежащи пътища, за да се докара трафикyt от нея до главните пътища. Сега се сетиха, че трябва да ги правят“, не спести критиката си Ясен Ишев.
Той коментира и частичното пускане на отсечката Мездра-Ботевград тази седмица. По думите му проектирането и строителството е отнело близо шест години, като първоначално 33-километровата отсечка е трябвало да бъде готова за три години.
Инж. Ишев изтъкна, че не се спазват сключените договори по различни причини – дали археологически разкопки, дали геоложки проблеми, проблеми с администрацията, липса на средства. „Винаги се намират някакви причини да се удължи строителството на магистрали. Ние сме, може би, рекордьори в света по най-дълго изграждане на магистрали като години на километър“, заяви той.
Експертът обърна внимание, че участъкът от магистралата Мездра-Ботевград все още няма акт 16 и разрешение за ползване. И добави, че останалите участъци към Видин се изграждат много бавно и не се знае кога ще бъдат завършени.
„Дванадесет години откакто е готов мостът Видин-Калафат – къде е пътят? Забавяме се изключително много и с магистрала „Европа“, даде други примери за несвършена навреме работа Ясен Ишев.
Колко време отне да се предприеме разширение на магистрала "Тракия"? Може ли да се подобри организацията на ремонтите на магистрали? Как успяха в Хърватия да правят по 100 километра на магистрала?
Повече за строителството на магистралите в България може да гледате във видео материала на Bloomberg TV Bulgaria.
Всички гости на предаването "Бизнес старт" може да намерите тук.

