IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Start.bg Posoka Boec Megavselena.bg Chernomore

Ясен Ишев: Няма напредък – магистрала "Хемус" ще е готова след 2032 г., "Струма" – към 2045 г.

Трябва да се направи промяна на нормативната уредба, защото отчуждаването на терени все още става много бавно, препоръча председателят на Научно-техническия съюз по транспорт

15:09 | 04.07.25 г. 4

Въпреки налетите средства няма особен напредък по изграждането на магистрала "Хемус", като реалистично тя може да бъде завършена между 2032 г. и 2035 г. Тази прогноза направи инж. Ясен Ишев, председател на управителния съвет на Научно-техническия съюз по транспорт, в предаването "Бизнес старт" на Bloomberg TV Bulgaria.

В коментар за магистрала "Струма" и последното решение трасето да мине извън Кресненското дефиле, той заяви, че магистралата няма да бъде готова в следващите двадесет години.

„Двете платна на магистралата ще се качат горе. Тя ще бъде непрекъснато в ремонт. Ще има такива проблеми, че свят ще им се завие на тези, които я изпълняват и които я поддържат. Там геологията е изключително трудна, терените са изключително трудни, ще има непрекъснато срутища и свлачища“, очаква инж. Ишев.

Съветът му е при изграждането на магистралите в България да се започне от приоритетните отсечки. Според него налетите досега пари и бързането да се пускат участъци на практика са забавили процеса. Препоръката му е да се направи промяна на нормативната уредба, защото отчуждаването на терени все още става много бавно.

„Не можем да хванем едновременно да строим десет отсечки от магистралите, като де факто виждаме, че нещата не вървят и на десетте – нито имаме пари за тази, нито отчуждение за онази. Сега магистрала "Хемус" ще пусне една отсечка – как никой не се сети, че тази отсечка отива за никъде, че трябва да се използват прилежащи пътища, за да се докара трафикyt от нея до главните пътища. Сега се сетиха, че трябва да ги правят“, не спести критиката си Ясен Ишев.

Той коментира и частичното пускане на отсечката Мездра-Ботевград тази седмица. По думите му проектирането и строителството е отнело близо шест години, като първоначално 33-километровата отсечка е трябвало да бъде готова за три години.

Инж. Ишев изтъкна, че не се спазват сключените договори по различни причини – дали археологически разкопки, дали геоложки проблеми, проблеми с администрацията, липса на средства. „Винаги се намират някакви причини да се удължи строителството на магистрали. Ние сме, може би, рекордьори в света по най-дълго изграждане на магистрали като години на километър“, заяви той.

Експертът обърна внимание, че участъкът от магистралата Мездра-Ботевград все още няма акт 16 и разрешение за ползване. И добави, че останалите участъци към Видин се изграждат много бавно и не се знае кога ще бъдат завършени.

„Дванадесет години откакто е готов мостът Видин-Калафат – къде е пътят? Забавяме се изключително много и с магистрала „Европа“, даде други примери за несвършена навреме работа Ясен Ишев.

Колко време отне да се предприеме разширение на магистрала "Тракия"? Може ли да се подобри организацията на ремонтите на магистрали? Как успяха в Хърватия да правят по 100 километра на магистрала?

Повече за строителството на магистралите в България може да гледате във видео материала на Bloomberg TV Bulgaria.

Всички гости на предаването "Бизнес старт" може да намерите тук.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
Последна актуализация: 15:09 | 04.07.25 г.
Най-четени новини
Още от Bloomberg TV виж още

Коментари

3
rate up comment 9 rate down comment 0
Budinov
преди 5 дни
Успяха хърватите защото си нямат батко и братко,мутра премиер крадец.Простака до каквото се докосна го унищожи за поколение напред.И има безочието да говори всяка сутрин в парламентс
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
2
rate up comment 15 rate down comment 1
Gna
преди 5 дни
Жалка история, няма кой да изгради 300 км магистрали от които има нужда България.
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
1
rate up comment 13 rate down comment 2
khao
преди 5 дни
няма и да има, хората вече гледат повече в асфалта и кражбата става по видима, за това герб решиха че лепенето стиропор е по важно за чекмеджето!
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
Финанси виж още