„Най-големият проблем при дистанционното обучение е, че заради пандемията всичко се случи много бързо. В рамките на няколко дни хората трябваше да започнат да използват различни платформи, тъй като нямаха избор. Нещата се случиха бързо, но не и качествено", коментира тя.
Савова подчерта, че проблемът не е в дистанционното обучение, а в начина, по който то се осъществява.
„Зад всяка една технология стоят хора. Ролята на учителите е еднаква в електронна и в нормална среда. Човешкият фактор е водещ без значение дали обучението е виртуално или не“, категорична е тя.
По думите й, образованието е много бавно променящ се механизъм.
„Всяка една реформа отнема много време, както и всяка една промяна, за да се види дали е работеща. Децата се променят изключително бързо, както и заобикалящият ги свят“, посочи експертът.
Според Савова трябва да има адаптация на учебните материали и съдържание, както и при начина и подхода на преподаване. Тя съветва повече учители да влязат в образователната система, които са по-близки до начина, по който мислят децата.
Що се отнася до VEDAMO, тя изтъкна предимствата на онлайн платформата, която представлява виртуална класна статия, създадена от учители.
„Целта ни беше да я направим достатъчно интерактивна и гъвкава, за да покрие всеки един начин на преподаване и той да бъде адаптиран за онлайн среда", разкри Савова.
По думите й, в платформата има редица инструменти, направени за интерактивна работа между учениците или работа по групи. Има интерактивна бяла дъска, на която те могат да създават съдържание. Мониторинг следи дали децата дори и със спрени камери са в прозореца или се занимават с нещо друго.
"VEDAMO репликира традиционния начин на преподаване в онлайн среда. Имаме няколко основни групи инструменти. Една част от тях са интерактивни, с които да държим децата ангажирани и да са активни участници в процеса. Друга част от тях ни позволяват да управляваме учебния процес, а трети ни предоставят възможност за персонализирана работа с учениците", обясни директорът във VEDAMO.
От понеделник всички ученици се връщат в класните стаи. Според Светлана Савова това трябваше да се случи по-рано. „След определен период от време седене вкъщи, учениците се отпускат, необходимо беше да се измисли ротационен принцип", смята експертът.
Как се измерва успехът при дигиталното образование? Кои са ползите и рисковете от дигитализация на образователния процес? Подготвени ли са учителите за онлайн среда?
Целия разговор може да видите във видео материала на Bloomberg TV Bulgaria.
Всички гости на предаването "Бизнес старт" може да видите тук.
преди 3 години Нищо общо няма дигиталството !!! Учениците, които учат съвестно в клас, учат съвестно и онлайн. Който в клас се крие и снишава на последният чин, прави същото и онлайн. Дори добрите ученици онлайн се представят по-добре, защото гамените не им пречат. Ако и учителят е подготвен, то няма никакъв проблем. Истинските недъзи в образователната система идват от извратените приоритети: недопускане на отпадането на първо място. Това води до фиктивно образование, фиктивно посещение на занятията, фиктивни оценки, фиктивни знания. "Ученици", които в пети клас не знаят още азбуката, накрая - неграмотни с дипломи. Дотам се стигна, че министърчето на крака ходи при някакъв хъхPeщ да го убеждава да прати чaaветата си на училище. Като сте журналисти - защо не проучите конкретно тоя нашумял случай? Издирете ги тия, проверете ходят ли на училище, научиха ли поне първите 10 букви от азбуката... изобщо могат ли да говорят членоpазделно? На тоя държава и трябва РЕАЛНО образование. Да се признае, че неграмотните са неграмотни и да бъдат съответно санкционирани - и още повече родителите им. НЕ е нормално някакви "родители" да мислят, че маалките им ходят на училище само за безплатните закуски, а работа на учителите е тепърва да ги учат да ГОВОРЯТ !!! Едно дете тръгва на училище с някаква предварителна подготовка, хигиеническа и езикова най-малкото !!! отговор Сигнализирай за неуместен коментар