По думите му в САЩ се забелязва известен спад в сектора поради рецесията, но той е компенсиран от ръст в развиващите се страни и в Източна Европа.
Нелсън смята, че едно от предимствата на франчайзинга, което го прави привлекателен за бизнеса в условията на криза, е установеният маркетинг модел на бизнеса, за който се придобиват права. Наред с това по време на такива сътресения много професионалисти биват съкратени от работа и търсят възможност за стартиране на собствен бизнес. На разположение има и редица квалифицирани служители, които са останали без работа.
Не на последно място Нелсън посочи, че по време на криза много от потенциалните конкуренти на даден бизнес са с отслабнали позиции, а на пазара има и по-голям брой незаети имоти, които могат да се използват за нуждите на бизнеса и да бъдат наети на атрактивни цени.
Кризата обаче поставя и много предизвикателства пред франчайзинга, както при всеки останал бизнес, коментира той.
Като първи фактор, затрудняващ бизнеса, той посочи ограничения достъп до кредитиране. Също така високата безработица засяга търсенето и потреблението.
Той каза също, че много от франчайзополучателите не спазват предписаните от собствениците на бизнеса стандарти и процедури и това е причина за част от усложненията и неуспехите при този модел.
Относно разпространението на модела в Централна и Източна Европа (ЦИЕ) Нелсън каза, че очаква след пет години пазарът на продукти и услуги, продавани чрез франчайз в България, да стане конкурентен и наситен като този в Гърция, който днес е един от най-развитите в това отношение в региона.
По негово мнение ЦИЕ като цяло е подходящ пазар за развитие на франчайз, тъй като потребителите отдават голямо значение на стойността и марката и не са водени единствено от цената. Той смята, че следващата фаза от развитието на пазара е навлизането на нишови и специализирани франчайзи.
На въпрос на Investor.bg как макроикономическата конюнктура се отразява на развитието на франчайз модела у нас и в региона той каза, че въпреки значителния икономически спад в някои икономики България не е сред тях. У нас спадът е по-ограничен и специално неговата компания не е отчела спад поради кризата.
„Някои франчайзи ще бъдат засегнати, но тези (в сегмента) на здравето и красотата – не“, каза той, като добави, че очаква икономиката у нас да се възвърне на положителна територия през второто тримесечие на 2010 г.
Още по темата:
Хранителният бранш у нас шампион по брой франчайзинг системи
Франчайзингът удвоява шансовете за задържане на пазара
Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.


Бръшлянът масово убива дървета във варненските паркове
Мъск зове: Европейският съюз да бъде премахнат!
Благомир Коцев даде първо интервю след ареста (ВИДЕО)
Евакуираха с вертолет трима от бедстващите моряци край Ахтопол
Кубратската „Коледна топлина“ организира детско парти в клиника във Варна
Бъдещето на AI звучи като ехо от миналото на железниците в Дивия Запад
Три години и 1 млн. долара приходи по-късно българската Team-GPT вече е Juma
Джей Ло се завръща в бившия СССР, след като Путин прогони звездите от Москва
Не можем да очакваме автоматични позитивни ефекти от еврозоната без усилия
Настоящият модел на поддържане на дефицити и дългове е към своя край
Ландо Норис е новият шампион във Формула 1
Кризата във VW зачеркна два основни модела
Десетте ветерана на европейските пазари
Кои китайски марки ще изчезнат от Eвропа?
Kia показа дизайна на бъдещето си
Знаци, че той не ви харесва
Според първите екзитполове Чиприан Чуку ще е кмет на Букурещ
4 типа мъже, на които не може да вярвате