fallback

Нагласите сред германските потребители се подобряват, но е рано за обрат

Ситуацията остава силно напрегната за потребителското доверие, обясни експерт

13:55 | 27.10.22 г.

Потребителското доверие в Германия се очаква да се подобри леко през ноември, след като в последните четири месеца достигна рекордно дъно, но все още е рано да се говори за обрат в тенденцията, показват данните от проучване на изследователския институт GfK, пише Ройтерс.

Индексът на потребителското доверие в Германия може да се покачи до минус 41,9 пункта през ноември, след като през октомври записа ниво от минус 42,8 пункта. Резултатът е в съответствие с очакванията на анализаторите, анкетирани от медията.

„Със сигурност е твърде дано да говорим за обрат в тенденцията в момента. Ситуацията остава силно напрегната за потребителските нагласи“, коментира Ролф Бюркъл, експерт по потребление в института. На фона на двуцифрената инфлацията и продължаващите опасения относно сигурността на енергийните доставки „все още предстои да видим дали сегашното стабилизиране ще се задържи, или с идващата зима има причина да се опасяваме от допълнително влошаване на ситуацията“, добави Бюркъл.

Последните данни за септемри показаха, че инфлацията в Германия е на най-високото си ниво от над четвърт век насам, като основен двигател на ръста на цените продължава да е поскъпването на енергията.

Данните на GfK показват още, че подиндексът на икономическите очаквания е бил единственият, който е записал допълнителен спад – от минус 21,9 пункта през септември до минус 22,2 пункта през октомври.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase. Последна актуализация: 13:55 | 27.10.22 г.
fallback
Още от Икономика и макроданни виж още