fallback

Цените на хранителните продукти в ЕС продължават да растат и през 2023 г.

През септември цената на зехтина е била със 75% по-висока отколкото през януари 2021 г., сочат данните на Евростат

17:28 | 02.11.23 г.

Ръстът на цените на храните от 2022 г. се запазва и през 2023 г., сочат данни на статистическата служба на Европейския съюз. Данните за второто и третото тримесечие на годината показват, че цените на някои продукти отбелязват по-бавно нарастване.

През септември 2023 г. цените на яйцата, маслото и картофите в ЕС са по-високи спрямо януари 2021 г. и 2022 г., но не толкова високи, колкото в някои от предходните месеци, сочат данните на Евростат. Зехтинът, от друга страна, поскъпва постоянно.

През септември цената на зехтина е била със 75% по-висока отколкото през януари 2021 г. През януари 2022 г. вече е имало нарастване с 11% спрямо предходната година, а между септември 2022 г. и септември тази година, цените бележат остро покачване.

Данни на Евростат за цените на яйцата, маслото, зехтина и картофите в ЕС.

При картофите също има сериозно поскъпване. От януари 2021 г. до септември 2023 г. цената им се е повишила с 53%, а пикът е бил през юни, когато повишението е 60%.

Цената на яйцата се е повишила с 37% спрямо януари 2021 г., като отбелязва стабилизиране в първите две тримесечия на 2023 г. и дори понижение през август и септември.

Сходна е ситуацията и с цената на маслото. Тя бележи връх през декември 2022 г. (+44% спрямо януари 2021 г.) и след това бавно започва да се понижава. През септември 2023 г. маслото е било с 27% по-скъпо отколкото през януари 2021 г.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase. Последна актуализация: 17:29 | 02.11.23 г.
fallback
Още от Икономика и макроданни виж още