Най-голямата литиева мина в Австралия се превърна в поредното предприятие, свързано с индустрията за производство на батерии, което се сблъсква с проблеми заради колебанията при търсенето на метала и ценовия спад, пише Bloomberg. Поради тези причини обектът ограничава производството на белия метал.
Производството от Greenbushes, която се намира в Западна Австралия, вероятно ще бъде намалено, тъй като продажбите намаляват и запасите се увеличават, предупреждава собственикът, частната компания IGO Ltd. Насоките за производство на сподумен - суровината, съдържаща литий - бяха намалени до диапазон от 1,3 до 1,4 млн. тона за тази финансова година, което представлява спад от 100 хил. тона спрямо предишните оценки.
Ценовият спад при суровините за батерии хвърля сянка върху редица проекти в световен мащаб, тъй като е налице пренасищане, въпреки че оптимизмът относно перспективите за растежа на електромобилите не избледнява.
При цени в свободно падане миннодобивните компании започват да ограничават производството, стремейки се да овладеят разходите. В Австралия Pilbara Minerals Ltd. заяви наскоро, че е малко вероятно да изплати дивидент, а Core Lithium Ltd. посочи, че ще съкрати работни места и дейността в някои никелови мини ще бъде преустановена.
Цената на лития се срина през 2023 г. Източник: Bloomberg
Очаква се продажбите на Greenbushes да бъдат с около 20% по-ниски от производството през втората половина на годината, тъй като запасите се трупат, добавят от IGO. Другите компании, които имат дял в мината - Albemarle Corp. и съвместно предприятие на Tianqi Lithium Corp. - се споразумяха за обособяване на месечен механизъм за ценообразуване, заменяйки тримесечната рамка.
Цените на сподумена продължават да се понижават, след като се сринаха с 80% миналата година. Ако настоящата ценова среда се запази, други добивни обекти със сигурност ще трябва да обмислят свиване на производството, изтъква Джон Бишоп, анализатор от Jarden Securities.
Допреди няколко години секторът за добив и преработка на литий договаряше дългосрочни договори за доставка на фиксирани цени. Това се промени, тъй като големите колебания в цените създадоха главоболия относно разходите за фирмите за батерии и автомобилните производители. Това доведе до преминаване към годишни споразумения, сключени по начин, подобен на тези с други метали като медта – с премии или отстъпки.


Къде са най-опасните пътни отсечки във Варна
Унгарската МОЛ иска да купи чуждестранните активи на "Лукойл"
Защо плащаме скъпо за храна с неясен произход?
Освен че няма риба, намаляват и рибарите
Наша съседка е най-доброто място за пенсиониране
Дьоре от Hensold: Очаквам стоманено десетилетие
Мозъчни интерфейси и метавселени – докъде стига бъдещето на игрите?
Hensold: Пазарите са водени от настроението
Hensold очаква до 10-15г военните разходи да продължат
Hensold подкрепя някои доставчици на автопроизводителите в Германия
Китайски електромобил се разцепи при странна катастрофа
Един от най-добрите двигатели на Audi навърши половин век
Pininfarina възроди първото поколение на Honda NSX
Японски компании съдят администрацията на Тръмп заради митата
Bosch и Maserati ще спасяват ДВГ с водород
Османската династия ще съди турчин, живеещ в САЩ, представящ се за османски принц
3 зодии с шанс за изненадващи парични постъпления около пълнолунието на 4 декември
Аманда Сейфрид на 40 - актрисата блесна до Сидни Суини на червения килим
Суперхрани, които са бюджетни
Тайланд разреши алкохола от 14 до 17 часа