United Parcel Service Inc. (UPS), най-голямата куриерска компания в света по пазарна капитализация, планира да съкрати 20 хил. работни места през тази година и да затвори десетки съоръжения, тъй като драстично намалява доставките за гиганта в електронната търговия Amazon.com Inc.
Намаляването на оперативния персонал – група, която включва шофьори и сортировачи – е част от мащабно преструктуриране на мрежата в отговор на очакваните „по-ниски обеми от най-големия ни клиент“, посочва UPS, цитирана от Bloomberg.
Базираната в Атланта компания ще затвори 73 наети и притежавани сгради до края на юни, като заяви, че може да закрие още съоръжения.
UPS се стреми да намали разходите и да подобри рентабилността, след като през януари обяви план за намаляване на броя на пратките с нисък марж на Amazon, които доставя, с повече от половината за 18 месеца. Очаква се преконфигурацията на мрежата да генерира общи икономии от 3,5 млрд. долара за тази година.
UPS има около 490 хил. служители, което предполага, че планираното съкращение ще обхване 4% от персонала ѝ. В началото на миналата година компанията обяви съкращения на 12 хил. ръководни работни места.
Куриерската компания се стреми към по-голяма ефективност предвид спада в обемите след бума в електронната търговия, предизвикан от пандемията. Индустрията се сблъсква и с нови предизвикателства, свързани с митата на президента на САЩ Доналд Тръмп, които усложниха трансграничните доставки на стоки и внесоха нестабилност в световната икономика.
UPS се оттегля от финансовите си насоки за 2025 г., заявявайки, че няма да предостави актуализация „предвид настоящата макроикономическа несигурност“.
Въпреки това компанията отчете коригирана печалба от 1,49 долара на акция за първите три месеца на годината, засенчвайки очакваните от анализатори 1,40 долара на акция. Приходите за периода също успяха да надминат прогнозите.
„По-добрите от очакваните“ резултати бяха подпомогнати от ръста както в приходите от вътрешни, така и в международни услуги, коментира Стефани Мур, анализатор в Jefferies.
UPS и FedEx Corp. се разглеждат като барометри за по-широката икономика, тъй като техните мрежи за доставка обхващат индустриалния и търговския сектор, предоставяйки информация за поръчките, направени както от производители, така и от потребители. Инвеститори от различни сектори търсят ориентир за въздействието на търговските политики на Тръмп, които заплашват да тласнат икономиката към рецесия.
Въпреки че UPS не актуализира прогнозите си за 2025 г., компанията заяви, че ще представи подробности за очакванията за второто тримесечие във вторник. По-рано компанията прогнозира целогодишни приходи от около 89 млрд. долара и оперативен марж от около 10,8%.
Решението да не се актуализира годишната прогноза подчертава голямата несигурност в корпоративна Америка, след като администрацията на Тръмп обяви - и в някои случаи спря или коригира - мита върху вноса от други страни.


Вижте кои са най-устойчивите на ръжда коли на старо
Спипаха поредния варненец с дрога
Арестуваха варненец, системно отказвал тестове за дрога на пътя
1500 души дойдоха на погребение.... на 12-годишен миниван
Градската елха във Варна грейна с тържествен концерт (СНИМКИ)
Може да видим връщане под 4000 долара за тройунция при златото
С новия дълг не се увеличава производителността, а пада върху младите
България с рекорден ръст на онлайн продажбите за Черния петък в Европа
Кой ще замести Хасет в Белия дом, ако стане шеф на Фед
Жизнено важната търговия на Русия с петрол в Индия е в упадък, но не и изчезнала
BMW превъртя играта: Тествахме новото iX3
Най-бързата кола на XX век беше продадена за над 25 милиона долара
Какви са основните проблеми на 1.2 TSI на Volkswagen
Топ 10 на най-устойчивите на ръжда коли на старо
Кога са изобретени електрическите прозорци
Дакота Джонсън, Нина Добрев и Ана де Армас демонстрираха супер фигури в чернo
Как да преодолеем усещането, че не сме достатъчно добри?
Джеймс Камерън все още е лудо влюбен в звездата си от „Титаник“ Сузи Еймис
Кейт Уинслет дойде с красив млад кавалер на червения килим
Бърнаут или липса на витамини?
преди 7 месеца UPS е загубил или се е отказал от голяма част от бизнеса на Amazon през годините, най-големия си клиент, защото Amazon все повече преминава към собствени услуги за доставка (обслужвани предимно от изпълнители). FedEx има същия проблем.Това е проблем на UPS, след като са загубили най-големия си клиент, а не икономически проблем. отговор Сигнализирай за неуместен коментар