IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Start.bg Posoka Boec Megavselena.bg Chernomore

Walmart повиши прогнозата за печалбата си, но разходите за мита се увеличават

Финансовият отчет за второто тримесечие на търговеца на дребно надмина прогнозите на Wall Street

15:51 | 21.08.25 г.
Снимка: Bloomberg L.P.
Снимка: Bloomberg L.P.

Американската верига магазини Walmart повиши прогнозата си за годишните продажби и печалбата си, предаде CNBC. Това се случи, след като онлайн бизнесът на компанията отбеляза поредно тримесечие с двуцифрен ръст, въпреки че разходите ѝ се увеличават поради митата върху вноса, наложени от американския президент Доналд Тръмп.

Финансовият отчет за второто тримесечие на търговеца на дребно надмина прогнозите на Wall Street. Приходите на веригата са нараснали до 177,40 млрд. долара спрямо очакваните 176,16 млрд. долара. Нетната печалба на Walmart е скочила до 7,03 млрд. долара, или 88 цента на акция, за тримесечния период, приключил на 31 юли, в сравнение с отчетените 4,50 млрд. долара, или 56 цента на акция, за същия период на миналата година.

Компанията обаче заяви, че е почувствала натиск върху печалбата за периода, включително от някои еднократни разходи, сред които са били такива за преструктуриране, по-скъпи застрахователни искове и съдебни споразумения.

Walmart съобщи, че сега очаква нетните продажби да нараснат с между 3,75% и 4,75% за фискалната година, което е над предишната прогноза за увеличение от 3% до 4%. Компанията повиши леко прогнозата си за коригираната печалба на акция до 2,52-2,62 долара спрямо предишния диапазон от 2,50-2,60 долара на акция.

В интервю за CNBC финансовият директор Джон Дейвид Рейни заяви, че компанията работи усилено, за да поддържа ниски цени. Той обаче добави, че разходите около митата продължават да се повишават.

Въпреки това Рейни заяви, че от Walmart не са забелязали промяна в разходите на клиентите.

Сравнимите продажби на Walmart U.S. са се увеличили с 4,6% през второто тримесечие в сравнение със същия период на миналата година. Онлайн продажбите са скочили с 25% в световен мащаб и с 26% само в САЩ, отчитат от веригата магазини.

В САЩ потребителите са посещавали Walmart по-често и са харчили повече, като трансакциите на клиентите са се увеличили с 1,5% на годишна база, а средната стойност на покупките е нараснала с 3,1% за бизнеса на компанията на родна почва.

Като най-големия търговец на дребно в САЩ, Walmart предлага по-подробен поглед върху финансовото състояние на американските домакинства. Тъй като по-високите мита бяха въведени на етапи - някои със закъснение, а други влязоха в сила по-рано този месец – Wall Street се опита да разбере как тези разходи ще се отразят на американската икономика.

Компанията предупреди през май, че ще трябва да повиши някои цени поради по-високите мита върху вноса въпреки размера и мащаба си. Около една трета от това, което Walmart продава в САЩ, идва от други части на света, като Китай, Мексико, Канада, Виетнам и Индия представляват най-големите пазари за внос.

Въпреки по-високите разходи за митата, Walmart се справя по-добре от конкурентите си в търговията на дребно. През май компанията отбеляза и важен момент - първото печелившо тримесечие за звеното ѝ за електронна търговия в САЩ и в световен мащаб. Онлайн бизнесът ѝ е донесъл повече приходи, тъй като е продал повече реклама и е спечелил комисиони от продавачите, които са част от пазара на трети страни.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
Последна актуализация: 15:51 | 21.08.25 г.
Специални проекти виж още
Най-четени новини
Още от Търговия и потребителски стоки виж още

Коментари

Финанси виж още