PDD Holdings отчете по-добри от очакваното резултати, след като китайското правителство засили стимулите, за да привлече потребителите и да компенсира икономическите последици от американските мита, пише Bloomberg.
Собственикът на Temu съобщи, че приходите му са се увеличили със 7% до около 104 млрд. юана (14,5 млрд. долара) за тримесечието до края на юни. Това е най-бавният темп на растеж от години. Резултатът все пак е малко над прогнозите на анализаторите. Нетната печалба, която се е понижила с 4%, и коригираната оперативна печалба също надминаха очакванията. Акциите на компанията останаха до голяма степен без промяна в стойността, след като записаха 11% ръст преди началото на борсовата сесия в САЩ.
Тази година PDD се бори с волатилното китайско потребление, ескалиращите мита и премахването на данъчната вратичка, която помогна на търговци на дребно като Temu и Shein да процъфтят в САЩ.
През юли китайската икономика отбеляза най-значителното си забавяне за годината, което засили очакванията, че Пекин ще въведе още стимули, за да компенсира въздействието на търговската война на Доналд Тръмп. Пекин увеличи субсидиите за потребителски стоки като телефони и уреди, за да стимулира разходите.
„Растежът на приходите се забави допълнително през това тримесечие на фона на интензивната конкуренция“, коментира финансовият вицепрезидент Лиу Дзюн. „Докато оставаме фокусирани върху създаването на дългосрочна стойност, устойчивите инвестиции може да продължат да оказват натиск върху краткосрочната рентабилност.“
Temu – някога най-големият потенциал за растеж на PDD – сега се бори с Shein, за да задържи потребителите в САЩ, след като правителството премахна т. нар. вратичка в данъчното облагане de minimis. Двете компании разчитаха на нея, за да изпращат безмитни пратки до американци, изграждайки търговски операции, които се конкурираха с компании като Amazon.com на нейна територия.
Спадът в приходите от продажби на Temu се задълбочава, докато онлайн пазарът свива разходите за реклама, насочена към американските потребители, което сигнализира за промяна на фокуса след митата. Месечно активните потребители са се понижили с 46% в периода април-юни, след като вратичката беше затворена, изчислява Bloomberg Intelligence.
Картината и на вътрешния пазар на PDD също е несигурна. В Китай спадът на пазара на имоти и американските мита заплашват да подкопаят потреблението, което поддържаше PDD и нейните конкуренти в ерата на безпрецедентния им растеж. Конкуренти - от Alibaba Group Holding до JD.com - водят все по-ожесточена битка в различни области, от доставката на храна до бързата търговия. От миналата година PDD предупреждава за вътрешната конкуренция и прогнозира, че рентабилността ѝ ще отслабне с течение на времето.


Къде са най-опасните пътни отсечки във Варна
Унгарската МОЛ иска да купи чуждестранните активи на "Лукойл"
Защо плащаме скъпо за храна с неясен произход?
Освен че няма риба, намаляват и рибарите
Наша съседка е най-доброто място за пенсиониране
Дьоре от Hensold: Очаквам стоманено десетилетие
Мозъчни интерфейси и метавселени – докъде стига бъдещето на игрите?
Hensold: Пазарите са водени от настроението
Hensold очаква до 10-15г военните разходи да продължат
Hensold подкрепя някои доставчици на автопроизводителите в Германия
Китайски електромобил се разцепи при странна катастрофа
Един от най-добрите двигатели на Audi навърши половин век
Pininfarina възроди първото поколение на Honda NSX
Японски компании съдят администрацията на Тръмп заради митата
Bosch и Maserati ще спасяват ДВГ с водород
Османската династия ще съди турчин, живеещ в САЩ, представящ се за османски принц
3 зодии с шанс за изненадващи парични постъпления около пълнолунието на 4 декември
Аманда Сейфрид на 40 - актрисата блесна до Сидни Суини на червения килим
Суперхрани, които са бюджетни
Тайланд разреши алкохола от 14 до 17 часа