IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Start.bg Posoka Boec Megavselena.bg Chernomore

Собственикът на Temu се представя по-добре от очакваното след стимулите от Китай

Тази година компанията се бори с колебливото потребление в азиатската страна

18:12 | 25.08.25 г.
Снимка: Bloomberg
Снимка: Bloomberg

PDD Holdings отчете по-добри от очакваното резултати, след като китайското правителство засили стимулите, за да привлече потребителите и да компенсира икономическите последици от американските мита, пише Bloomberg.

Собственикът на Temu съобщи, че приходите му са се увеличили със 7% до около 104 млрд. юана (14,5 млрд. долара) за тримесечието до края на юни. Това е най-бавният темп на растеж от години. Резултатът все пак е малко над прогнозите на анализаторите. Нетната печалба, която се е понижила с 4%, и коригираната оперативна печалба също надминаха очакванията. Акциите на компанията останаха до голяма степен без промяна в стойността, след като записаха 11% ръст преди началото на борсовата сесия в САЩ.

Тази година PDD се бори с волатилното китайско потребление, ескалиращите мита и премахването на данъчната вратичка, която помогна на търговци на дребно като Temu и Shein да процъфтят в САЩ.

През юли китайската икономика отбеляза най-значителното си забавяне за годината, което засили очакванията, че Пекин ще въведе още стимули, за да компенсира въздействието на търговската война на Доналд Тръмп. Пекин увеличи субсидиите за потребителски стоки като телефони и уреди, за да стимулира разходите.

„Растежът на приходите се забави допълнително през това тримесечие на фона на интензивната конкуренция“, коментира финансовият вицепрезидент Лиу Дзюн. „Докато оставаме фокусирани върху създаването на дългосрочна стойност, устойчивите инвестиции може да продължат да оказват натиск върху краткосрочната рентабилност.“

Temu – някога най-големият потенциал за растеж на PDD – сега се бори с Shein, за да задържи потребителите в САЩ, след като правителството премахна т. нар. вратичка в данъчното облагане de minimis. Двете компании разчитаха на нея, за да изпращат безмитни пратки до американци, изграждайки търговски операции, които се конкурираха с компании като Amazon.com на нейна територия.

Спадът в приходите от продажби на Temu се задълбочава, докато онлайн пазарът свива разходите за реклама, насочена към американските потребители, което сигнализира за промяна на фокуса след митата. Месечно активните потребители са се понижили с 46% в периода април-юни, след като вратичката беше затворена, изчислява Bloomberg Intelligence.

Картината и на вътрешния пазар на PDD също е несигурна. В Китай спадът на пазара на имоти и американските мита заплашват да подкопаят потреблението, което поддържаше PDD и нейните конкуренти в ерата на безпрецедентния им растеж. Конкуренти - от Alibaba Group Holding до JD.com - водят все по-ожесточена битка в различни области, от доставката на храна до бързата търговия. От миналата година PDD предупреждава за вътрешната конкуренция и прогнозира, че рентабилността ѝ ще отслабне с течение на времето.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
Последна актуализация: 18:13 | 25.08.25 г.
Специални проекти виж още
Най-четени новини
Още от Търговия и потребителски стоки виж още

Коментари

Финанси виж още