Ръстът на глобалните рекламни продажби ще се забави през 2024 г. до 5,3%, без да се включват политическите реклами в САЩ, показва нова прогноза от групата за медийни инвестиции GroupM. Това би било забавяне спрямо увеличението от 5,8%, което GroupM очаква за тази година.
GroupM, част от рекламния гигант WPP, заяви, че ръстът може да бъде негативно засегнат следващата година от потенциални фактори като ефекта на високите лихви върху потребителските и бизнес разходите, съобщава Wall Street Journal. Освен това вълна от базирани в Китай компании, които са похарчили много за придобиване на международни потребители, може да станат по-малка сила за растеж на рекламата през 2024 г., докато спестяванията на домакинствата в САЩ намаляват, а Европа е изправена пред потенциално икономическо свиване.
Очаква се световните разходи за реклама, без политическите, да достигнат 889 млрд. долара тази година и 936 млрд. долара през 2024 г., показва прогнозата. Въпреки страховете относно икономическата несигурност през 2023 г., новата прогноза на GroupM за тази година е само с 0,1 пр.п. по-ниска спрямо предишна прогноза за 2023 г., публикувана през декември 2022 г.
„Минахме през доста нестабилност през последните пет или повече години“, казва Кейт Скот-Докинс, президент на бизнес разузнаването в GroupM и автор на доклада. „Очаквахме по-голямо забавяне в бъдеще. Мисля, че сега разглеждаме иновациите чрез AI и цифровизацията на тези канали – това ни кара да очакваме малко по-стабилен вместо по-рязко забавящ се растеж през следващите пет години“.
Друга внимателно следена прогноза също предполага, че наближава забавяне на растежа при рекламите. Като се изключат цикличните събития като политически избори и спорт, очакванията са световните разходи за реклама през 2024 г. да нараснат с 5,8% спрямо прогнозираните 6,5% през 2023 г., посочва Magna, медиен инвестиционен посредник, който е част от Mediabrands на Interpublic Group и провежда проучвания на сектора.
Включвайки обаче цикличните събития, Magna очаква ръстът на разходите за реклама да се ускори до 7,2% през следващата година спрямо 5,5% през 2023 г., воден от икономическата стабилизация, по-ниската инфлация, цифровите иновации и завръщането на големите циклични събития.
Според прогнозата на GroupM по-голямата част от растежа на рекламата е в ръцете на големите дигитални играчи. Петте най-големи глобални продавачи на реклами според GroupM — Alibaba, Amazon.com, Bytedance, Meta Platforms и Google на Alphabet, са увеличили приходите си от реклами с 25,4% на обща годишна база от 2016 г. до 2022 г., изпреварвайки темпа от 9,3% на общия рекламен пазар. Тези приходи растат, тъй като рекламодателите търсят инструментите с изкуствен интелект на тези играчи, способността им да насочват съобщения към конкретни потребители и платформите за закупуване на реклами.
До 2028 г. разходите за дигитална реклама ще бъдат по-големи от разходите за цялата рекламна индустрия през 2022 г., смята GroupM.
„Изглежда сме достигнали значителна преломна точка в осъзнаването, че линейната телевизия определено е в упадък, растежът на рекламата е доминиран от шепа големи медийни и търговски компании, а икономиката на тази индустрия се основава на този нов свят ред, при който големите рекламодатели и агенции формират малка част от приходите на някои от най-големите си партньори“, се казва в доклада.


Благомир Коцев даде първо интервю след ареста (ВИДЕО)
Евакуираха с вертолет трима от бедстващите моряци край Ахтопол
Кубратската „Коледна топлина“ организира детско парти в клиника във Варна
Спартак загуби от Левски с 1:3 под дъжда на "Коритото"
Читалище "Васил Левски 1945 г." ще зарадва варненци с безплатен коледен спектакъл
Три години и 1 млн. долара приходи по-късно българската Team-GPT вече е Juma
Джей Ло се завръща в бившия СССР, след като Путин прогони звездите от Москва
Не можем да очакваме автоматични позитивни ефекти от еврозоната без усилия
Настоящият модел на поддържане на дефицити и дългове е към своя край
Нобелов лауреат за мир: Иран използва екзекуциите като „инструмент за репресии“
Ландо Норис е новият шампион във Формула 1
Кризата във VW зачеркна два основни модела
Десетте ветерана на европейските пазари
Кои китайски марки ще изчезнат от Eвропа?
Kia показа дизайна на бъдещето си
Благомир Коцев: Свободата на духа и чистата съвест носят истинската свобода
Оля Ал-Ахмед: Историята може да се пише и в стихове
“ДПС-Ново Начало" организира митинг "НЕ на манипулациите!"
27-годишен е загинал при челен сблъсък между кола и бус край Велинград
Левски с убедителна победа като гост на Спартак Варна