fallback

Red Bull сменя ключови директори в САЩ след скандал

В компанията има сериозни спорове за отговора ѝ на движението Black Lives Matter

12:56 | 16.07.20 г.
Автор - снимка
Създател
Автор - снимка
Редактор

Производителят на енергийни напитки Red Bull смени част от висшите си мениджъри в Съединените щати след вътрешно напрежение заради отговора на компанията към движението Black Lives Matter, пише Wall Street Journal.

Австрийската компания заяви, че Стефан Козак, главният изпълнителен директор на компанията за Северна Америка, както и президентът за Северна Америка и главен маркетинг директор Ейми Тейлър са напуснали организацията.

Red Bull обяви кои други директори временно ще заемат техните позиции. Но компанията не разкрива каква е причината за промените, обявени в съобщение до служителите в понеделник.  

Тейлър работеше по приобщаването и разнообразието на работната сила в компанията, с подкрепата на Козак от няколко години, но през последния месец беше критикувана, когато започна да се застъпва за идеята Red Bull да покаже по-явна подкрепа за расовата справедливост, твърдят източници, запознати с въпроса.

Част от американските служители на компанията изразиха загрижеността си за това, което смятат за бездействието на Red Bull по отношение на движението Black Lives Matter и заради расистки слайд, който беше включен в презентация, показана на събитие на компанията през февруари.

„Отхвърляме расизма под всякаква форма, винаги сме го правили и винаги ще го правим“, обяви бордът на компанията. „Red Bull винаги е поставяла в основата си хората, техните мечти и постижения и оценява приноса на всеки един човек, независимо кой е той. Искаме всеки, който се чувства по този начин, да бъде добре дошъл в Red Bull”.

Различни компании – от производителя на спортни стоки Adidas до технологични гиганти като Facebook, бяха подложени на натиск от служителите си да направят повече, за да се борят с расизма и да насърчат разнообразието на работната сила. Това се случи след вълната от протести, свързани с убийството на Джордж Флойд в САЩ.

Red Bull е решила да прекрати голяма част от своите културни маркетингови програми, а ръководителят на това звено – Флориан Клаас, ще напусне компанията, посочва говорителка. Клаас, чийто екип представи обидния слад през февруари, не е отговорил на запитването за коментар.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase. Последна актуализация: 20:21 | 23.10.22 г.
fallback
Още от Малки и средни компании виж още