IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Start.bg Posoka Boec Megavselena.bg Chernomore

Лукс и fast food: 16 нови марки са навлезли на чешкия пазар от началото на годината

Сред тях е и френската луксозна марка Chanel, която откри бутик за парфюми и козметика

10:48 | 29.06.25 г.
Снимка: Milan Jaros/Bloomberg
Снимка: Milan Jaros/Bloomberg

Пазарът на търговски площи в Прага се нажежава. През първото полугодие на 2025 г. 16 международни марки са навлезли на чешкия пазар, като водещи са луксозната мода и гастрономията, сочи доклад на консултантската компания Cushman & Wskefield, цитиран от онлайн изданието Europe-Re.com.

Доминиран от американски, германски и южноевропейски имена, притокът е знак както за апетита на потребителите, така и за доверието на инвеститорите в развиващия се пазар на търговски улици и търговски центрове в чешката столица.

Сред най-известните имена са американската компания за търговия със стоки за дома Bath & Body Works и френската луксозна марка Chanel, която откри голям бутик за парфюми и козметика. Това бележи промяна в стратегията на световните марки, които се диверсифицират от модели, основани само на флагмански магазини, към специализирани концепции, които привличат нови посетители и предефинират стратегията за основни наематели.

Вълната от луксозни магазини далеч не е приключила – компаниите за луксозни бижута Damiani, Pasquale Bruni и Ermanno Scervino ще дебютират на чешкия пазар с магазини на улица „Парижка“, затвърждавайки статута на района като нов коридор на луксозните марки в Централна Европа.

„Никога не сме виждали такова съсредоточаване на премиум и луксозни марки и откриване на магазини в рамките на една година“, казва Ян Котрбачек, партньор и ръководител на отдела за търговски площи за Централна и Източна Европа в Cushman & Wakefield. „В центъра на вниманието е улица „Парижка“ и околностите ѝ, където се оформя нова ос на лукса“, допълва той.

Гастрономията продължава да доминира сред търговските площи с пет нови бранда за храни и напитки, които са отворили врати само в Прага, включително dean&david, Chernomorka, Koykan, Seven North и италианската марка аперитиви Ciao Spritz. Тяхното присъствие не само се вписва в мултикултурната кулинарна сцена на Прага, а и предлага на строителните компании надеждни, опитни основни наематели, с висока дневна посещаемост и по-ниска онлайн конкуренция.

Трябва да се отбележи, че Woolworth направи своя дебют в дискаунт сегмента в Требич, като показа растежа на второстепенните градове и доказа, че чешкият пазар вече не е съсредоточен само в Прага.

Пазарът на търговски площи в Прага се преуравновесява. Докато луксозните марки доминират в центъра, достъпните и лайфстайл марки се разширяват по периферията, създавайки нови възможности за микс от наематели. Тъй като центърът на Прага се превръща в световен хъб на луксозните стоки, околните райони и второстепенните градове са готови за преструктуриране, като предлагат площи за мултифункционални проекти и реконструкция с положителна възвръщаемост.

„Прага продължава да привлича марки благодарение на разнообразните си потребители, оживения туризъм и динамичната си кулинарна сцена“, казва Ян Котрбачек. „Сегментът на храните и напитките се развива изключително бързо и е силно конкурентен... Това прави Прага една от най-привлекателните дестинации в Европа за развитие и разширяване на гастрономически концепции“, допълва той.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
Последна актуализация: 10:49 | 29.06.25 г.
Специални проекти виж още
Най-четени новини
Още от Новини виж още

Коментари

Финанси виж още