„Корадо-България“ АД значително увеличава приходите и печалбата си през първото тримесечие на годината въпреки войната в Украйна и загубата на продажбите на украинския пазар.
Компанията е произвела и продала повече радиатори през първите три месеца на годината в сравнение със същия период на миналата година, показва отчетът ѝ, публикуван чрез сайта x3news.com.
Към края на март дружеството е произвело общо малко над 118 хил. радиатора при 113 300 година по-рано и 93 500 през 2020 г. Продадените радиатори за същия период са почти 142 600 при 140 400 година по-рано.
Продажбите в България са под 1% от общия обем. Над 136 300 радиатора са продадени в Европейския съюз (ЕС), а малко над 5 хил. – в страни извън ЕС.
От „Корадо-България“ посочват, че през януари-март в сравнение с януари-март 2021 г. обемът на реализираните продукти извън ЕС се свива с 35%, но продажбите в ЕС се увеличават с 5%. Основният обем сделки продължава да е с компанията-майка „Корадо“ а.с., Чехия.
„Корадо-България“ отчита 54% ръст на приходите към края на март на годишна база до почти 17,5 млн. лева от 11,3 млн. лева към края на март 2021 г.
Ръстът на разходите също е 54% - до 15,7 млн. лева от 10,2 млн. лева. Най-значително – с почти 74%, е увеличението на разходите за материали (суровини, енергия и др.) – до 13,5 млн. лева от 7,8 млн. лева.
Компанията постига нетна печалба за първото тримесечие в размер на 1,764 млн. лева при 1,117 млн. лева година по-рано, което е с 58% повече.
Косвените последици от COVID пандемията и конфликтът в Украйна правят пазара нестабилен с по-високите цени на енергията, транспорта и суровините, както и смущенията във веригата на доставки, посочва компанията. Поради всички тези причини дружеството е било принудено да повиши цените.
Компанията предупреждава, че прогнозите в настоящата ситуация са трудни. Има видимо забавяне на поръчките, коeто може да повлияе на резултатите през второто тримесечие, но в средносрочна и дългосрочна перспектива е възможна възходяща тенденция, посочват от дружеството.
В последната година акциите на "Корадо-България" поскъпват с 1,4%, а пазарната капитализация надвишава 94,1 млн. лева.
Свързани компании:


ИАМА: Дипломатите да уточнят как танкерът Kairos е докаран в български води
300 бойци от 21 държави се включиха във финалния SENSHI лагер за годината
Костадинов зове за бойкот на Евровизия
Турнир по акробатичен рокендрол се провежда днес във Варна
Проливните дъждове предизвикаха нови наводнения край Царево
Факторингът е трамплин за малкия бизнес при въвеждането на еврото
SpaceX ще предложи акции на вътрешни лица при рекордна оценка
Империята на китайските пристанища, част 5
Как чуждестранните автомобилни гиганти могат да се закрепят на китайския пазар
Империята на китайските пристанища, част 4
Топ 10 на най-устойчивите на ръжда коли на старо
Кога са изобретени електрическите прозорци
Новото AUDI E7X изобщо не прилича на... Audi
Мercedes реши близкото бъдеще на G-Class
Как влияят на мощността диаметърът на цилиндрите и ходът на буталата
HR експерт: Бонусите са ключов инструмент за мотивация на служителите
Фермерският протест: Отново спряха движението през ГКПП "Кулата" на ТИР-ове
Мицкоски работи за "Сръбски свят", а не за независима РСМ
В кадър: Никулден във Варна с военен ритуал, молебен и курбан
Здравко от "Ритон" е в болница, дуетът отлага участия и концерт