Главният изпълнителен директор на „Син Карс Индъстри“ е започнал да получава трудово възнаграждение от август 2024 г. Това се вижда от финансовия отчет на фирмата и междинния доклад, публикувани на сайта x3news.com.
През 2022 г. акционерите на дружеството гласуваха промени в устава, според които възнаграждения на ръководството ще започнат да се изплащат при реализация на приходи от производството и продажбата на продукцията от електромобили и след решение на съвета на директорите. Когато компанията постигне печалба, изпълнителният директор ще получи правото и на 1% от нея под формата на еднократен бонус.
Компанията още не е рентабилна. „Син Карс“ отчита сравнително стабилна загуба за 2024 г. в сравнение с 2023 г. - 277 хил. лв. спрямо 283 хил. лв.
През 2024 г. „Син Карс“ е продала 15 електромобила L CITY Koffer, седем от които през първото полугодие на годината. Реализирани са приходи в размер на 1,328 млн. лв., или по 89 хил. лв. на автомобил. Продажбите се реализирани в България, Нидерландия, Германия и Сърбия.
Финансово представяне
Приходите на „Син Карс“ от продажба на продукция достигат 7,61 млн. лева към края на 2024 г. при 5,641 млн. лева към края на 2023 г. Увеличението спрямо 2023 г. достига близо 35% и се дължи на увеличения обем на производството и продажбата на външни контрагенти на агрегати, модули и части, както и електромобили.
Приходи от продажби и структура на приходите. Източник: Син Карс Индъстри
Общите разходи към края на 2024 г. достигат 7,918 млн. лв. в сравнение с 5,954 млн. лв. година по-рано. Разходите за суровини и материали, свързани с производството, се увеличават значително спрямо 2023 г. - до над 7 млн. лв. от над 4,7 млн. лв., или близо два пъти, което се дължи на ръста на производството.
Най-голяма част от разходите, свързани с външни услуги, са за бонус оборот – 443 хил. лв., услуги около производството (257 хил. лв.), за наем на помещения и оборудване (28 хил. лв.), електроенергия (27 хил. лв.), логистични услуги (18 хил. лв.) и др., поясняват от компанията.
Коефициентът на рентабилност на „Син Карс“ на приходите от продажби достига минус 0,04% срещу минус 0,06 на сто за 2023 г. Отчита се подобрение и при коефициента на рентабилност на собствения капитал от минус 0,018% за предходната година до минус 0,016 на сто за 2024 г.
Сертификация на производството и заем за оборотни средства
Компанията отбелязва, че в началото на юли м.г. е получила положителна оценка, довела до осигуряването на сертификат TISAX (за информационна сигурност в автомобилната индустрия). През 2023 г. дружеството отлага сертификацията, като работата е подновена през февруари 2024 г.
От октомври 2023 г. и през цялата следваща година „Син Карс“ ползва револвираща кредитна линия по договор с Българска банка за развитие (ББР) с текущ размер до 2,32 млн. лв. за оборотни средства за осъществяване на дейността на фирмата и за обезпечаване с необходимите материали, суровини, стоки, части и компоненти, заплати и други разходи за основната дейност.
През 2024 г. „Син Карс“ работи с нови доставчици, които изработват част от заварените конструкции за автомобилите. Работи се и с нови подизпълнители за кондензери за климатичната система, стъклопласт за изработка на панели за товарно помещение, за части за изработка на фаровете, за AVAS системи за генериране на звук за електромобили, електронни компоненти, готови маркучи за охладителна система, технически газове и пр.
Развитие на „Син Карс“
Основните планове на компанията са концентрирани в производството на малка серия, увеличаване на обема на производството и ръст в броя на произведените автомобили на седмична, месечна и годишна база, както и оптимизиране на производствените разходи.
Най-същественият резултат от дейността на компанията през 2024 г. е възможността за продължаване на преговорите със световен производител на автомобили за ползване на части и компоненти от колите на „Син Карс“, което би осигурило на компанията нови дългосрочни възможности за развитие, изтъкват от дружеството. Очаква се през 2025 г. тези преговори да бъдат финализирани.
Свързани компании:


Един загинал в катастрофи през последните 24 часа
Честваме паметта на преподобните Сава Освещени и Нектарий Битолски
ПП-ДБ внася вот на недоверие срещу кабинета днес
От днес изплащат последните пенсии в лева
Къде са най-опасните пътни отсечки във Варна
Дьоре от Hensold: Очаквам стоманено десетилетие
Мозъчни интерфейси и метавселени – докъде стига бъдещето на игрите?
Hensold: Пазарите са водени от настроението
Hensold очаква до 10-15г военните разходи да продължат
Hensold подкрепя някои доставчици на автопроизводителите в Германия
Най-готините коли на шампиони във Формула 1
Новата суперкола на Toyota – V8 с 640 к.с. и лека алуминиева рама
Китайски електромобил се разцепи при странна катастрофа
Един от най-добрите двигатели на Audi навърши половин век
Pininfarina възроди първото поколение на Honda NSX
Роденият в Беларус Роман Хофман оглави Мосад
Изплащат от днес пенсиите и коледните добавки
Подкрепяният от Израел палестински лидер Ясер Абу Шабаб е бил убит при семеен спор
Земетресението с магнитуд 5,9 в Невада се оказа грешка на предупредителната система
От Полша: Агресията на Русия сега надмина тази на СССР през 70-те години на 20 век