Българският производител на спортни състезателни автомобили и електромобили „Син Карс Индъстри“ АД ще произвежда новите си модели не в Русе, където е седалището на листнатия на Beam пазара стартъп, а в съседния румънски град Гюргево. Причината за решението е фактът, че северната ни съседка предоставя по-добри бизнес условия за производителя, обясни основателят и главен изпълнителен директор Росен Даскалов в ефира на „Бизнес старт“ на Bloomberg TV Bulgaria.
По думите му компанията му не е успяла да намери ефективен начин за наемане на достатъчно голяма площ за производството в родината ни, което обаче се е случило именно в Румъния. Там компанията му ще наеме терен от 700 декара за следващите 73 години за по 1000 евро наемна цена на месец.
„Новата ни площадка ще бъде в Гюргево. Направихме всичко възможно новият ни завод да е в България, не срещнахме разбиране по отношение на земята, параметри, покупка. В Румъния са направили уникални неща по отношение на законовата рамка за инвестиции“, поясни Даскалов.
След като в българския обект се изчистят всички процеси, в Румъния ще бъде прехвърлено цялостното производство на даден модел. В Русе след това ще се изчиства производството за следващите модели, каза още Даскалов.
„В Румъния можеш да наемеш земя за 49 [години] плюс допълнително още 24 години, за България този период е едва 10 години. Наемната цена се определя от типа бизнес, работните места и други условия. Но наемната цена от само 1000 евро на месец значи, че на практика Румъния ни прави подарък, за да насърчи бизнеса“, каза още Даскалов.
За следващата година компанията има над 400 поръчки за автомобили, а целта е от монтажните линии на завода да излиза по 1 автомобил на ден, каза още предприемачът.
Къде ще са бъдещите други асемблиращи точки на завода и защо „Син Карс“ сама ще си произвежда батериите – вижте в целия видео разговор в сайта на Bloomberg TV Bulgaria.
Свързани компании:


Внимание! Нова измама на пътя в Европа
Шофьори продължават да отказват тестовете за дрога
Българите остават най-нископлатените в Европейския съюз
Събират средства за реставрация на исторически роял
Дневните светлини стават задължителни и за задните фарове
Съюзници на Стармър го пазят от предполагаем заговор за поста
Бумът на центровете за данни тръгна към задния двор на Силициевата долина, част 2
Бумът на центровете за данни тръгна към задния двор на Силициевата долина, част 1
България е сред новаторите в ЕС при системите за съхранение на енергия
Китай и Бразилия искат да бъдат лидери в борбата за климата, но и да замърсяват
Кои са най-продаваните премиум автомобили в България?
Комбито Audi RS6 стана по-мощно от Bugatti Veyron
BMW над съд заради съмнения за фалшифицирани азотни емисии
Китайци пускат първия сериен модел с електромотори в колелата
Нов рекорд - кандидат за шофьор бе скъсан 128-и път
Прическите, които завладяха есента
След провала на "Мегаполис": Копола продава частния си остров
Орландо Блум се подигра с Кейти Пери?
Най-полезните храни за здраво сърце, бъбреци и кожа
преди 3 години Много хубави закони имаме но нямало кой да ги спазва, не беше ли такава приказката защото май е грешна. отговор Сигнализирай за неуместен коментар