Електрическите камиони R1T на Rivian се срещат все по-често в САЩ, а сега Amazon разкрива, че електрическите микробуси за доставка, които купува от Rivian, са готови за разпространение в цялата страна.
Amazon казва, че тези нови камиони имат 360-градусова видимост с външни камери, които се свързват с голям вътрешен дисплей, както и функции за безопасност като сензорно откриване, технология за подпомагане на пътуване по магистрала, система за подпомагане на трафика, адаптивен круиз контрол, предупреждения за сблъсък и автоматично аварийно спиране. За шофьорите микробусите разполагат с охлаждащи седалки, врати, които автоматично се заключват и отключват, и двойна задна врата с електрическо захранване, която се отваря сама, когато водачът стигне до местоназначението си, предава The Verge.
Дори и да не доставят конкретно до дома им, потребителите могат да ги забележат заради техния „уникален външен звук“, когато тихото електрическо превозно средство е паркирано или се движи бавно.
Когато тогавашният главен изпълнителен директор Джеф Безос обяви сделката със стартъпа за електромобили през 2019 г. за закупуване на 100 хил. микробуса, той каза, че те трябва да бъдат пуснати на пазара до 2024 г. Сега Amazon планира да пусне 100 хил. микробуса до 2030 г., но даже по-скоро ще се появят в някои градове, включително Балтимор, Чикаго, Далас, Канзас Сити, Нешвил, Финикс, Сан Диего, Сиатъл и Сейнт Луис. А до края на тази година трябва да се движат в над 100 града в САЩ.
Доставките от страна на Rivian започнаха сериозно миналата година с няколко микробуса в Лос Анджелис, но сега набират скорост. Amazon заяви, че тестовете от миналата година обхващат близо 145 хил. мили и 430 хил. пакета, докато Rivian променя функциите за производителност, безопасност и комфорт на водача.
„Днес бележим важен етап в рамките ни на ангажимента ни за т. нар. Climate Pledge“, каза изпълнителният директор на Amazon Анди Джаси. „Rivian беше една от първите компании, в които Amazon инвестира чрез Climate Pledge Fund, а ние едва започваме по пътя си към 100 хил. превозни средства на Rivian на пътя до 2030 г. И освен че са устойчиви, тези нови превозни средства са и страхотни за шофьорите – те са проектирани с информация от водача и обратна връзка по пътя и са сред най-безопасните и удобни превозни средства за доставки днес“.
А главният изпълнителен директор на Rivian Ар Джей Скренидж поясни, че „аа се каже, че това е вълнуващ момент, е подценяване – ние сме развълнувани да видим, че това партньорство даде тласък на проекти за декарбонизация в индустрията на логистичните доставки“.


Откриха 8 кг марихуана при спецоперация в Бобов дол
Коледната трапеза ни струва два пъти по-скъпо от миналата година
Пускат с вертолет провизии за екипажа на блокирания танкер край Ахтопол
SENSHI 29: Зрелищни нокаути, драматични обрати и силни български победи във Варна
Тийнейджърка скочи от блок в Пловдив
Нобеловият лауреат за мир може да получи награда си лично, но рискува много
JPMorgan: Европа има „реален проблем”
Лидерите на Франция, Германия и Великобритания се срещат със Зеленски в понеделник
В Испания и Италия банките са двигател на дълго чакан възход на акциите
Може да видим връщане под 4000 долара за тройунция при златото
Десетте ветерана на европейските пазари
Кои китайски марки ще изчезнат от Eвропа?
Kia показа дизайна на бъдещето си
Toyota се завръща във Ф1
BMW превъртя играта: Тествахме новото iX3
Защо Швеция предлага безплатен престой в тиха горска хижа?
Гуцанов: Социалните разходи и придобивки за хората се запазват
Защо аутизмът не трябва да се третира като самостоятелно състояние?
Букурещ гласува в кметската надпревара
преди 3 години Пътят за никъде. Докато са малко на брой, електрокарите може да изглеждат приемливи за хора, които си имат от всеки вид кола по една. За специфични цели също стават. Например в кариери, където натовареният огромен кариерен самосвал при спускането си за сметка на рекуперацията зарежда акумулаторите, с която енергия после празният самосвал отново се изкачва на кариерата. За държави, които и сега едва си крепят електроенергетиката, електрокарите ще създадат големи проблеми. Но пък идеалното е, че властите могат да дръпнат шалтера и десетки хиляди возила да замръзнат за дълго. С течните горива това е много по-трудно. Навремето електрокарите се използваха в затворените производствени помещения. Но на никого не идваше на ум да ги използват на пристанища, открити складове и пр. открити пространства, където и до ден днешен царуват мотокарите. Защо? Отговорът ще намери всеки що-годе интелигентен човек. отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 3 години Гледах едни ревюта на F150 Lightning - е няма такова животно ! отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 3 години Според форумните дизелисти тия не стават за нищо ... :))) ... Ама хората си ги внедряват и не ги питат . Този от снимката ще има пробег от 200 мили с едно зареждане и ще може да се вклюва на 150кВт станция ... отговор Сигнализирай за неуместен коментар