fallback

Икономиите на Mattel се отплатиха с по-малка от очакваното загуба

Производителят на играчки планира да излезе от по-слабо рентабилните брандове

12:33 | 24.04.24 г.

Производителят на играчки Mattel отбеляза по-малка от очакваната загуба за първото тримесечие във вторник, благодарение на сериозното затягане на разходите от производителя на Barbie, докато търсенето на играчки остава хладно, съобщава Ройтерс.

Компанията планира да излезе от по-слабо рентабилните брандове, да консолидира оперативния си сегмент American Girl и да рационализира веригата си на доставки като част от усилията да постигне икономии за 200 млн. долара до 2026 г.

Акциите на компанията не успяха да намерят единна посока в следпазарната търговия. Последно те се търгуваха с повишение на цената от 1,6%.

„Започваме добре годината със значително разширяване на маржа и много силно подобрение на свободния паричен поток“, коментира главният изпълнителен директор Инон Крайц в интервю за Ройтерс.

Брутният марж на Mattel е нараснал с 8 пр.п. до 48% през първото тримесечие, отчасти и заради намалелите производствени разходи, както и по-ниските разходи за управление на инвентара.

Нивата на инвентара в търговията на дребно са намалели с между 7% и 9% към края на тримесечието, след като компанията започна годината с високо ниво на запасите. Инвентарът сега е на подходящи нива, заяви компанията.

„Значителното увеличение на брутния марж е ясно доказателство, че инициативите ѝ за спестяване на разходи се отплащат“, коментира анализаторът на Emarketer Зак Стамбор, добавяйки, че е важно Mattel да поддържа разходите под контрол предвид слабото търсене.

Компанията, която потвърди прогнозите си за продажбите и печалбата за цялата година, заяви през февруари, че очаква индустрията на играчки да се свие през 2024 г., но с по-бавен темп от 2023 г.

Крайц заяви, че макар продажбите да намаляват, тенденциите при потребителското търсене се подобряват през тримесечието.

Резултатите на Mattel са добри за цялостното доверие на индустрията, коментира Джеймс Зан, главен редактор на The Toy Book.

Конкурентът Hasbro, който трябва да отчете резултатите си за първото тримесечие в сряда, също съкрати работната си сила, за да намали разходите.

Продажбите на Mattel за първото тримесечие от 809,5 млн. долара останаха под прогнозите за 831,8 млн. долара, по данни на LSEG, а коригираната загуба от 5 цента на акция е доста под прогнозите от 12 цента.

Нетните продажби в сегмента в Северна Америка са нараснали с 2% при постоянни валутни курсове спрямо спад от 27% година по-рано.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase. Последна актуализация: 12:33 | 24.04.24 г.
fallback
Още от Lifestyle виж още