Германският търговец на козметични продукти от висок клас Douglas отчете по-малък от очаквания спад на тримесечната си основна печалба в четвъртък, подпомогнат от по-високите продажби и строгото управление на разходите. Това е помогнало да се компенсират ефектите от промоциите, насочени към привличане на ценово ориентирани клиенти, съобщава Ройтерс.
Резултатите, надхвърлили консенсусните очаквания, доведоха до ценови ръст на акциите на компанията с почти 9%.
Коригираната печалба преди лихви, данъци, амортизация и обезценка (EBITDA) спада с 2,9% до 158,2 млн. евро през третото фискално тримесечие на Douglas, над средната прогноза за 143,8 млн. евро на анализаторите, анкетирани от Vara.
Според компанията спадът се дължи главно на промоционалната среда, тъй като търговците на козметика са намалили цените на продуктите си, за да привлекат клиенти с по-ограничени бюджети в условията на икономическа несигурност.
„Виждаме, че много от листнатите на борсата компании в сегмента на луксозната козметика отчитат забавяне на приходите си“, заяви главният изпълнителен директор Зандер ван дер Лаан по време на телефонен разговор с инвеститори.
В комбинация с опитите на купувачите да спестят пари „това е типична среда, в която промоциите се увеличават“, добави той, предупреждавайки, че отстъпките вероятно ще се засилят през втората половина на 2025 г., което представлява риск за маржовете.
Досега Douglas е успяла да смекчи натиска върху маржовете чрез мерки като намаляване на разходите за маркетинг и логистика, като Ван дер Лаан заяви, че се опитва да „преговаря твърдо“ за ценовите увеличения с козметичните компании, чиито продукти продава.
Той каза, че макар Douglas да полага усилия да прехвърли ценовите увеличения върху клиентите, за да защити маржовете си, това не винаги е лесно, когато потребителите търсят най-добрите оферти.
Нетните продажби на компанията са се увеличили с 3,2% до 1 млрд. евро благодарение на силните резултати в Централна и Източна Европа.
Douglas, която изпитва трудности заради по-слабото потребителско търсене през първите тримесечия на финансовата година, която ще приключи на 30 септември, потвърди годишната си прогноза, която снижи през март.


Оперираха Здравко от "Ритон"
Изтеглиха жребия за световното по футбол през 2026 г. Вижте всички групи
Спасители във Варна извадиха немска овчарка от 25-метров кладенец
Проблемите с водата в Аврен продължават
През 2024 г. България e сред най-засегнатите държави в ЕС от горски пожари
Защо противоборството между Китай и Япония расте
Какво представлява T-Dome системата на Тайван и може ли да парира китайски атаки
Биткойн към $50 000 и злато към $5 000? Ще се върнем ли към нормалното в 2026 г.
Как Украйна да получи замразените милиарди на Русия
Netflix купува Warner Bros. за $72 млрд. в брой и акции
Как влияят на мощността диаметърът на цилиндрите и ходът на буталата
Бизнесмен организира погребение за късметлийската си кола
Уникална Toyota Mega Cruiser от 1996 година отива на търг
Tesla намали цената на Model 3 в Европа
Рембранд, Вермеер или Ван Гог – изберете сами
Новата реалност: Битка на дронове за небето над Украйна
Евродепутат: Управляващите използват работещите българи като "дойна крава"
Ирина Шейк пак събра всички погледи
САЩ създава нова ударна сила с дронове в Близкия изток
Икономист: Младото поколение не иска да бъде управлявано