IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Start.bg Posoka Boec Megavselena.bg Chernomore

Веригата магазини Douglas задмина прогнозите благодарение на управлението на разходите

Резултатите, надхвърлили консенсусните очаквания, доведоха до ценови ръст на акциите на компанията с почти 9%

15:21 | 14.08.25 г.
Снимка: Снимка: Adam Berry/Getty Images
Снимка: Снимка: Adam Berry/Getty Images

Германският търговец на козметични продукти от висок клас Douglas отчете по-малък от очаквания спад на тримесечната си основна печалба в четвъртък, подпомогнат от по-високите продажби и строгото управление на разходите. Това е помогнало да се компенсират ефектите от промоциите, насочени към привличане на ценово ориентирани клиенти, съобщава Ройтерс.

Резултатите, надхвърлили консенсусните очаквания, доведоха до ценови ръст на акциите на компанията с почти 9%.

Коригираната печалба преди лихви, данъци, амортизация и обезценка (EBITDA) спада с 2,9% до 158,2 млн. евро през третото фискално тримесечие на Douglas, над средната прогноза за 143,8 млн. евро на анализаторите, анкетирани от Vara.

Според компанията спадът се дължи главно на промоционалната среда, тъй като търговците на козметика са намалили цените на продуктите си, за да привлекат клиенти с по-ограничени бюджети в условията на икономическа несигурност.

„Виждаме, че много от листнатите на борсата компании в сегмента на луксозната козметика отчитат забавяне на приходите си“, заяви главният изпълнителен директор Зандер ван дер Лаан по време на телефонен разговор с инвеститори.

В комбинация с опитите на купувачите да спестят пари „това е типична среда, в която промоциите се увеличават“, добави той, предупреждавайки, че отстъпките вероятно ще се засилят през втората половина на 2025 г., което представлява риск за маржовете.

Досега Douglas е успяла да смекчи натиска върху маржовете чрез мерки като намаляване на разходите за маркетинг и логистика, като Ван дер Лаан заяви, че се опитва да „преговаря твърдо“ за ценовите увеличения с козметичните компании, чиито продукти продава.

Той каза, че макар Douglas да полага усилия да прехвърли ценовите увеличения върху клиентите, за да защити маржовете си, това не винаги е лесно, когато потребителите търсят най-добрите оферти.

Нетните продажби на компанията са се увеличили с 3,2% до 1 млрд. евро благодарение на силните резултати в Централна и Източна Европа.

Douglas, която изпитва трудности заради по-слабото потребителско търсене през първите тримесечия на финансовата година, която ще приключи на 30 септември, потвърди годишната си прогноза, която снижи през март.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
Последна актуализация: 15:21 | 14.08.25 г.
Специални проекти виж още
Най-четени новини
Още от Lifestyle виж още

Коментари

Финанси виж още