Новият главен изпълнителен директор на Foot Locker представи план за преструктуриране на търговеца на обувки, с който се надява да постигне 9,5 млрд. долара годишни продажби до 2026 г., съобщава Bloomberg.
Мери Дилън, която зае най-високия пост в компанията през септември, и висшите мениджъри заявиха пред инвеститори и анализатори в презентация в понеделник, че ще отворят нови формати магазини далеч от търговските центрове, ще въведат програма за лоялност и ще инвестират в технологии.
Целта за продажби е с около 9% по-висока от приходите от 8,7 млрд. долара, които компанията отчете през последната си фискална година. Целта от 9,5 млрд. долара е по-амбициозна от прогнозите на Wall Street, като анализаторите очакват по-скромен темп на нарастване на продажбите през следващите години.
Foot Locker навлиза в новата година с „фокус върху рестартирането на бизнеса“, каза Дилън. Компанията очаква сравнимите продажби да спаднат с между 3,5% до 5,5% през фискалната 2023 г., преди да се увеличат с 3% до 4% до 2026 г.
Ръководството се опита да облекчи притесненията относно бизнеса на Foot Locker с Nike, тъй като най-големият производител на маратонки в света се оттегля от своите търговски партньорства, за да стимулира собствения си бизнес с продажби директно към потребителите. Главният директор по мърчандайзинга Крис Сантаела заяви, че Foot Locker е „съживил“ отношенията си с Nike и ще има достъп до повече стилове в линиите на ЛеБрон Джеймс и Кевин Дюрант.
Foot Locker има за цел да намали зависимостта си от продуктите на Nike, които носят около 70% от продажбите. Ръководителите искат да намалят този дял до 55% до 60%.
Компанията също така разширява асортимента си в други марки, за да достигне до потребителите в една по-„приобщаваща“ култура на маратонките.
Като част от обновяването, Foot Locker преструктурира бизнеса си в Азия, като затваря магазините и електронната си търговия в Хонконг и Макао. Компанията ще преобразува съществуващите магазини в Сингапур и Малайзия в лицензиран модел и ще търси растеж в региона чрез партньорски сделки.
Ще има големи промени и в портфолиото от недвижими имоти. Марката Champs на Foot Locker също ще претърпи промяна с планове за затварянето на 125 магазина с по-ниски резултати тази година. Из различните брандове компанията ще затвори около 10% от общата си магазинна мрежа, т.е. около 400 магазина. Atmos, Kids Foot Locker и WSS са сред другите марки в портфолиото на Foot Locker.
Компанията също така планира повторно стартиране на House of Hoops, който се фокусира върху първокласно баскетболно оборудване.
Акциите се сринаха с над 5% в края на търговията в Ню Йорк, изтривайки началния си ръст. Книжата бяха поскъпнали с почти 12% тази година до затварянето в петък.


Цолов завърши 12-и в Абу Даби
Откриха 8 кг марихуана при спецоперация в Бобов дол
Коледната трапеза ни струва два пъти по-скъпо от миналата година
Пускат с вертолет провизии за екипажа на блокирания танкер край Ахтопол
SENSHI 29: Зрелищни нокаути, драматични обрати и силни български победи във Варна
Нобеловият лауреат за мир може да получи награда си лично, но рискува много
JPMorgan: Европа има „реален проблем”
Лидерите на Франция, Германия и Великобритания се срещат със Зеленски в понеделник
В Испания и Италия банките са двигател на дълго чакан възход на акциите
Десетте ветерана на европейските пазари
Кои китайски марки ще изчезнат от Eвропа?
Kia показа дизайна на бъдещето си
Toyota се завръща във Ф1
BMW превъртя играта: Тествахме новото iX3
Блокада за камионите: Затвориха Кулата и Илинден
Димитър Манолов: Не ми харесва, че са замразени обезщетенията за безработица
Специализирана акция в Бобов дол доведе до изземането на осем кг марихуана
Защо Швеция предлага безплатен престой в тиха горска хижа?
Гуцанов: Социалните разходи и придобивки за хората се запазват