IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec

Coty надви оценките за приходите на фона на силно търсене на козметични продукти

Акциите на компанията поскъпнаха с около 4% в предпазарната търговия

16:25 | 25.08.22 г.
Автор - снимка
Редактор
Снимка: pixabay.com
Снимка: pixabay.com

Компанията за козметични продукти Coty в четвъртък задмина очакванията на Wall Street за приходите за четвъртото тримесечие, тъй като потребителите не са били възпрени от предизвиканите от инфлацията по-високи цени за луксозна грижа за кожата и парфюми, съобщава Ройтерс.

Акциите на компанията поскъпнаха с около 4% в предпазарната търговия, но спадът им за тази година е в размер на 30%.

Червилата и основите за грим напускат рафтовете, докато потребителите с по-високи доходи се отдават на по-малки луксове, тъй като рекордната инфлация направи плановете им за по-големи покупки недостижими – феномен, известен като „ефект на червилото“.

Това се превръща във възможност за компаниите за луксозни продукти за красота, които изпитват трудности с продажбите заради пандемичните блокади, които оставиха хората у дома и ограничиха изискванията им за козметика.

Производителят на парфюмите Hugo Boss очаква годишната коригирана печалба на акция за 2023 г. да се увеличи с между 14% и 16% спрямо година по-рано.

По-големият конкурент Estee Lauder надви резултатите за четвъртото тримесечие, но прогнозира годишни продажби и печалба под оценките миналата седмица заради по-голямата експозиция към Китай, където последните блокади заради Covid-19 удариха посещенията в търговците на дребно.

Макар че по-малката експозиция към Китай на Coty я позиционира по-добре, главният изпълнителен директор Сю Наби казва в интервю за Ройтерс, че компанията ще предприеме допълнителни увеличения на цените тази година след първоначалното повишение през фискалната 2022 г., за да увеличи маржовете на печалба.

„Компенсираме доста силно ефекта на инфлацията върху разходите за стоки“, казва Наби, добавяйки, че разходите за снабдителните вериги намаляват от пандемичните върхове.

Coty ускорява и инвестициите си за маркетинг, например стрийминга на живо и промоции в социалните мрежи като TikTok, които играят голяма роля в повлияването на решенията за пазаруване на младите потребители.

Нетните приходи през четвъртото тримесечие до 30 юни са се увеличили с 10% до 1,17 млрд. долара, надделявайки над средната оценка на анализаторите за 1,14 млрд. долара, сочат данни на Refinitiv.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
Последна актуализация: 10:43 | 14.09.22 г.
Специални проекти виж още
Още от Мода виж още

Коментари

Финанси виж още