fallback

Акциите на Nike записаха рекорден 10-дневен борсов спад

Неравномерното възстановяване на китайската икономика оказва натиск върху гиганта за спортни стоки

15:02 | 24.08.23 г.

Цената на акциите на Nike се понижи за десети пореден ден, след като нейният партньор Foot Locker отчете по-слаби тримесечни резултати, а потребителите продължават да се отдръпват от пазара на обувки, пише CNBC.

Стойността на книжата на Nike приключи сесията вчера с 2,7% спад. 10-дневната серия на червено е най-дългата в историята на гиганта като публична компания от нейното първично публично предлагане на акции през 1980 г.

Nike, която се очаква да обяви финансовите си резултати в края на следващия месец, се счита за един от най-добрите търговци на дребно в света. Нейният основен бизнес с обувки обаче е под натиск от няколко месеца.

Потребителите, особено поколението, родено между 1981 и 1996 г., които се подготвят да възобновят плащанията по студентските си заеми, са намалили разходите си за стоки като дрехи и обувки през последните месеци. Вместо това ползват средствата си за услуги и преживявания.

„Потребителите в САЩ стават все по-избирателни, що се касае до разходите. Чували сме компании да говорят за изместване на разходите към услуги и изживявания и далеч от стоките, които не са от първа необходимост, ето защо стават все по-селективни“, коментира Рик Пател, анализатор в Raymond James.

„Освен това има все по-голяма предпазливост, когато става въпрос за това как изглежда търсенето, когато плащанията по студентски заеми се възобновят през октомври. Говорим за потребител, който вече е под натиск заради инфлацията, който ще се окаже под още по-голям натиск през есента“, допълва той.

Коментарите за забавените продажби на спортно облекло от страна на търговци и два от ключовите партньори на Nike – Foot Locker и Dick’s Sporting Goods, също могат да натежат на акциите, смята Пател.

В сряда Foot Locker отчете поредено тримесечие със спад на приходите и сви прогнозата си за втори път тази година, само пет месеца след обявяването ѝ. Компанията приписва лошите си резултати на забавянето на потребителските разходи, особено сред целевата клиентска база, която е с по-ниски до средни доходи.

Неравномерното възстановяване на Китай също може да натежи на акциите на Nike. Търговецът на дребно прави около една трета от бизнеса си там, а той може да пострада, ако икономиката се забави.

„Инвеститорите, с които разговаряме, са все по-загрижени за перспективите в Китай, предвид негативните макроданни, идващи от този пазар“, споделя Пател.

Публикувани през юли данни показват, че икономиката на Китай, втората по големина в света, се забавя. Тя отчете скромно увеличение от 2,5% на годишна база в продажбите на дребно, а младежката безработица рязко се повиши.

Когато Nike отчете финансовите си резултати за фискалното си четвърто тримесечие, завършило на 31 май, тя отчете 16% ръст на приходите от продажби в региона до 1,18 млрд. долара, което се оказа над средната прогноза на Wall Street за 1,68 млрд. долара по данни на StreetAccount.

Главният изпълнителен директор на Nike Джон Донахоу каза на анализаторите по това време, че е „ясно“, че потребителите се завръщат в Китай и марките Nike и Jordan са силни в региона.

Не е ясно обаче дали този растеж продължава и как ще изглеждат резултатите, когато Nike отчете следващия си отчет.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase. Последна актуализация: 15:02 | 24.08.23 г.
fallback
Още от Мода виж още