IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec

Продажбите на Asos отново спадат на фона на преструктуриране на модната компания

Акциите на компанията поскъпнаха в ранната търговия

13:40 | 26.03.24 г.
Автор - снимка
Редактор
Снимка: Nathan Stirk/Getty Images
Снимка: Nathan Stirk/Getty Images

Asos отчете двуцифрен спад на продажбите за първото финансово полугодие, след като търговецът на дребно бе принуден да направи сериозни намаления на дрехите си, за да изчисти натрупания инвентар от миналия сезон, съобщава Bloomberg.

Затрудненият онлайн моден търговец заяви във вторник, че продажбите са се свили с 18% през шестте месеца до 3 март, което до голяма степен съответства на насоките.

Asos изпитва трудности да възстанови финансите си след пандемията, когато отмина бумът на онлайн пазаруването, а потребителите започнаха да приоритизират разходите за стоки от първостепенна важност – например храни и електроенергия, пред модни стоки.

Акциите на Asos поскъпнаха с 6% в ранната търговия в Лондон. Цената на книжата е намаляла с над 50% спрямо миналата година.

Главният изпълнителен директор Хосе Антонио Рамос Каламонте, който пое поста през юни 2022 г., по-рано заяви, че Asos трябва да се фокусира върху усилията да предлага по-бързо най-подходящата мода на потребителите. Мерките, които предприе, включват временно спиране на разпределителния център в Личфийлд, намаляване на капацитета и свиване на разходите.

През май Asos разкри сделка за преструктуриране на дълга като част от оздравяването, привличайки 80 млн. паунда (101 млн. долара) от акционерите, включително датската модна група Bestseller и американския хедж фонд Camelot Capital Partners. Освен това компанията взе заем за 275 млн. паунда от специализирания кредитор Bantry Bay Capital.

Компанията запази прогнозите си за текущата фискална година и все още очаква спад на продажбите между 5% и 15% тази година с положителна коригирана печалба преди данъците, лихвите, обезценяването и амортизацията.

Asos изпълнява стратегическите си амбиции и е напът да постигне рентабилен растеж, коментира анализаторът на Berenberg Матю Ейбрахам. „Вярваме, че фокусът на Asos върху нишовия пазар с осъзнати потребители на над 20 години е ключово конкурентно предимство“, добавя той.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
Последна актуализация: 13:40 | 26.03.24 г.
Специални проекти виж още
Още от Мода виж още

Коментари

Финанси виж още