Asos прогнозира спад на приходите от продажби, докато модният онлайн търговец се бори да се върне към успеха, пише Bloomberg.
Компанията за бърза мода очаква приходите ѝ от продажби да спаднат с 5 до 15 процента през настоящата финансова година, а рентабилност и ръст очаква през следващата година. Мрачната прогноза беше обявена заедно с резултатите за годината до 3 септември, които включват 297 млн. паунда (361 млн. долара) загуба преди данъци.
Публикуването на резултатите бе отложено с около седмица, за да се даде допълнително време на одитора PwC да завърши проверките. Цената на акциите на Asos се понижи с близо 8,4% преди началото на борсовия ден в Лондон – най-големият спад в рамките на деня от четири месеца.
Главният изпълнителен директор Хосе Антонио Рамос Каламонте заяви, че промените вървят по план, а Asos е приключила финансовата си година като „по-малък, но по-устойчив бизнес“. Измина около година, откакто главният изпълнителен директор разкри мащабния си план за намаляване на запасите, бавно автоматизиране и намаляване на разходите, за да съживи бизнеса на Asos.
Подобно на други онлайн брандове за модни продукти, Asos се сблъска с проблеми, тъй като потребителите започнаха да се завръщат във физическите магазини след онлайн бума по време на блокадите, наложени заради коронавируса. Купувачите дават приоритет на разходите си за основни стоки – храна и енергия, докато инфлацията продължава да натежава на домакинствата.
Asos свива разходите и се опитва да ускори процеса на закупуване, за да доставя най-подходящите модни стоки на клиентите по-бързо. Същевременно конкуренцията в бързата мода се засилва, тъй като базираната в Сингапур Shein печели пазарен дял в Обединеното кралство с рокли за под 10 паунда и дънки за под 20 паунда. Миналия месец конкурентът Boohoo сви своята прогноза приходите и печалбата, след като понижи цените на продуктите си, за да привлече купувачи.
Тази година Asos планира да увеличи инвестициите си в маркетинга с 30 млн. долара, като част от насочването на фокуса си към модата.
По-рано Telegraph писа, че Asos обмисля продажбата на Topshop на Authentic Brands Group – собственика на Forever 21 и Ted Baker. Компанията придоби някога изключително популярния бранд по време на пандемията, като плати за него 295 млн. паунда. След това пусна Topshop в уебсайта на Asos и продава дрехите на марката в универсалните магазини Nordstrom в САЩ. Въпреки това Asos беше критикувана, че Topshop е пропусната възможност.
И все пак бизнесът е ключов двигател на растежа на Asos и въпреки че търговецът на дребно може да се нуждае от пари, решението за продажбата повдига въпроси относно дългосрочната жизнеспособност на Asos, пишат анализаторите на Shore Capital в бележка до клиентите си, изпратена по-рано тази седмица.
Asos не коментира пазарни слухове, заяви говорител на компанията.


Оперираха Здравко от "Ритон"
Изтеглиха жребия за световното по футбол през 2026 г. Вижте всички групи
Спасители във Варна извадиха немска овчарка от 25-метров кладенец
Проблемите с водата в Аврен продължават
През 2024 г. България e сред най-засегнатите държави в ЕС от горски пожари
Cambricon ускорява работа по AI в Китай и разчита на подкрепа
Защо противоборството между Китай и Япония расте
Парвулеску за целите на срещата Путин-Моди
Какво представлява T-Dome системата на Тайван и може ли да парира китайски атаки
Панета: Трябва да се види подготовката за операцията на 2 септември
Как влияят на мощността диаметърът на цилиндрите и ходът на буталата
Бизнесмен организира погребение за късметлийската си кола
Уникална Toyota Mega Cruiser от 1996 година отива на търг
Tesla намали цената на Model 3 в Европа
Рембранд, Вермеер или Ван Гог – изберете сами
Празнуваме Никулден, над 200 000 българи черпят днес
Прекроеният Бюджет 2026 е факт, какво предвижда и какво премахнаха?
Времето днес: Значителни валежи, на места в планините - сняг
Възраждането на военните кораби в Европа води до завръщане на британските корабостроители
Южна Корея започва първата си програма за ракети „въздух-въздух“