IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Start.bg Posoka Boec Megavselena.bg Chernomore

Интересът към ретро моделите тласна нагоре резултатите на Adidas

Германската компания за спортни облекла отчете оперативна печалба в размер на 610 млн. евро за тримесечието

17:35 | 24.04.25 г.
Снимка: Bloomberg
Снимка: Bloomberg

Adidas отчете по-добра от очакваната печалба за първото тримесечие, тъй като потребителите продължават да купуват ретро маратонки като Samba в условията на нарастваща икономическа несигурност, предава Bloomberg.

Германската компания за спортни облекла отчете оперативна печалба в размер на 610 млн. евро за тримесечието, според предварителното съобщение за отчета, като надхвърляйки средната оценка на анализаторите за 545 млн. евро. Приходите в размер на 6,2 млрд. евро са в съответствие с прогнозите.

Акциите на Adidas поскъпнаха с над 6% по време на следобедната търговия във Франкфурт в четвъртък. До сряда акциите бяха поевтинели с около 11% досега през тази година, тъй като инвеститорите са обезпокоени от въздействието на митата на американския президент Доналд Тръмп върху сектора за спортни стоки. Подобно на други марки маратонки, Adidas произвежда по-голямата част от продуктите си в Азия, която е основна цел на заплахите за мита на Тръмп.

Въпреки това Adidas продължава двугодишната си положителна серия със силно търсене на класическите модели обувки, които включват още Gazelle и варианти с тънки подметки като Tokyo и Taekwondo. Това помага на германската марка да си върне пазарния дял от Nike, която доминира в индустрията от десетилетия, но напоследък изпитва затруднения.

Adidas отбелязва двуцифрен ръст на продажбите „на всички пазари и канали“, се казва в изявлението на компанията. Тя не споменава бъдещи насоки и ще публикува пълните данни за първото тримесечие на 29 април.

Резултатите предполагат, че Adidas може да успее да запази инерцията си с лайфстайл продукти, като същевременно спечели нов потребителски интерес с предлаганите от нея облекла и франчайзи за бягане, заяви анализаторът на Jefferies Джеймс Гржиник в бележка.

Целите за резултатите на компанията за 2025 г. сега изглеждат консервативни и анализаторите може скоро да повишат оценките си, казва в бележка Пирал Дадхания, анализатор в RBC Capital Markets.

Adidas вече не продава никакви продукти от отмененото си партньорство Yeeze с изпълнителя Ye, което беше увеличило продажбите година по-рано.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
Последна актуализация: 17:35 | 24.04.25 г.
Специални проекти виж още
Най-четени новини
Още от Мода виж още

Коментари

Финанси виж още