Продажбите на LVMH спадат, тъй като купувачите ограничиха покупките на скъпи чанти Louis Vuitton и якета Dior, което е знак, че гигантът при луксозните стоки остава заседнал в постпандемичния спад, съобщава Bloomberg.
Приходите на модното и кожено подразделение на френската група, най-голямото ѝ звено в портфолиото, спадат с 9% на органична база през второто тримесечие. Това е по-голям спад от очакваното от пазара понижение в размер на 7,8 на сто.
Модният конгломерат, воден от милиардера Бернар Арно, страда от спад в търсенето, особено в Китай, който в продължение на десетилетия беше двигател на растежа. През април LVMH загуби короната си на най-ценната компания във Франция от Hermès International SCA, производителят на чанти Birkin, който Арно някога се опита да купи.
Резултатите на LVMH също изостават от някои по-малки конкуренти като Brunello Cucinelli SpA, италиански производител на скъпи кашмирени дрехи, който по-рано този месец отчете ръст на продажбите.
Christian Dior, вторият по големина моден лейбъл на LVMH след Louis Vuitton, претърпява творчески преход след неотдавнашното назначаване на Джонатан Андерсън за артистичен директор. Той ще представи първата си дамска колекция тази есен.
Акциите на LVMH поевтиняват с около 30% през последните 12 месеца, изтривайки почти 100 млрд. евро от пазарната капитализация на компанията.
„Представянето на звеното за модни и кожени изделия вероятно ще повдигне допълнителни песимистични въпроси относно здравето на портфолиото от луксозни стоки“, пише в бележка до клиенти Пирал Дадхания, анализатор в RBC Capital Markets.
Продажбите в САЩ остават без промяна през второто тримесечие, което е подобрение спрямо първото, подпомогнато от по-добрите продажби на шампанско и устойчивостта на звеното за модни и кожени изделия на този пазар, заяви главният финансов директор на LVMH Сесил Кабанис.
Подразделението бележи ръст на продажбите в САЩ, въпреки че резултатът представлява забавяне спрямо първите три месеца на годината, добавя тя.
Говорейки за текущите търговски преговори между Европейския съюз (ЕС) и САЩ, Кабанис заяви, че сценарий с 15% мита би бил „добър резултат“, тъй като някои марки на LVMH – освен някои вина и спиртни напитки като Hennessy Cognac – все още се радват на ценова власт.
„Изглежда сме близо до споразумение по отношение на митата, което би трябвало да намали макроикономическото и потребителското доверие“, посочва тя.
LVMH разполага с различни лостове за справяне с потенциално по-високи мита в САЩ. Louis Vuitton, която вече има три производствени завода там, планира да открие още един в Тексас, заяви по-рано Арно пред Le Figaro. Тексас вече е дом на един от заводите на марката.


Къде са най-опасните пътни отсечки във Варна
Унгарската МОЛ иска да купи чуждестранните активи на "Лукойл"
Защо плащаме скъпо за храна с неясен произход?
Освен че няма риба, намаляват и рибарите
Наша съседка е най-доброто място за пенсиониране
Дьоре от Hensold: Очаквам стоманено десетилетие
Мозъчни интерфейси и метавселени – докъде стига бъдещето на игрите?
Hensold: Пазарите са водени от настроението
Hensold очаква до 10-15г военните разходи да продължат
Hensold подкрепя някои доставчици на автопроизводителите в Германия
Китайски електромобил се разцепи при странна катастрофа
Един от най-добрите двигатели на Audi навърши половин век
Pininfarina възроди първото поколение на Honda NSX
Японски компании съдят администрацията на Тръмп заради митата
Bosch и Maserati ще спасяват ДВГ с водород
Османската династия ще съди турчин, живеещ в САЩ, представящ се за османски принц
3 зодии с шанс за изненадващи парични постъпления около пълнолунието на 4 декември
Аманда Сейфрид на 40 - актрисата блесна до Сидни Суини на червения килим
Суперхрани, които са бюджетни
Тайланд разреши алкохола от 14 до 17 часа